سپیدار خبر
 
 

 

قطعا احکام جدید مقام معظم رهبری در تعیین اعضای جدید و خوش فکر حوزه مجازی و استفاده از حضور صاحب نظران در کنار فعالان این عرصه می تواند نوید شورایی تخصصی با کارکردهای کاربردی و با ضمانت های اجرایی محکم را بدهد.


به گزارش سپیدار خبر از افکار نیوز ؛ در شرایطی که نزدیک به چهار ماه از پایان احکام اعضای شورای عالی فضای مجازی می گذرد و از جلسات این شورا نیز در سال جدید به دلیل بی میلی دولت برگزار نشده است همه نگاه ها به اعلام احکام جدید اعضای این شورا توسط مقام معظم رهبری دوخته شده است تا پس از اولین دوره کارکردی این شورا و بررسی نقاط ضعف و قوت آن دور دوم آن با قدرت بیشتر آغاز به کار کند.

بسیاری از رسانه ها در هفته های اخیر نسبت به عدم برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور انتقاد داشته و در تحلیل های خود عدم برگزاری نشست های این شورا را دستمایه بررسی های خود قرار داده اند اما طبق بررسی های خبرنگار ما دور اول فعالیت اعضای این شورا که با حکم مستقیم رهبری گرانقدر انقلاب منصوب شده بودند به پایان رسیده است و هنوز احکام تازه اعضای جدید و یا تمدید برخی اعضای قبلی صادر نشده است .

شورای عالی فضای مجازی که در ۱۷ اسفند ماه سال ۹۰ و بنا به ضرورت های گسترده تشکیل نهادی عالی برای نظارت و روند تصمیم گیری ها در عرصه فضای مجازی با دستور مستقیم امام خامنه ای تاسیس شده است در طول سه سال فعالیت خود با تشکیل مرکز ملی فضای مجازی عملا به شکل دهی ارکان مختلف شورا و تصویت زیر شاخه های تصمیم ساز آن پرداخت و شاید به باور بسیاری از کارشناسان تاثیر مستقمیمی در عرصه فضای مجازی کشور نداشت .

در حکم سال ۹۰ رهبری معظم اعضا را برای یک دوره ۳ ساله منصوب کردند و حالا با گذشت این دوره همه نگاه ها به صدور حکم جدید رهبری دوخته شده است . نگاهی به عمق دور اندیشی رهبری در تشکیل این شورای عالی در شرایطی که این شورا در کنار شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی امنیت ملی سومین شورایی است که در سطح سران سه قوه و مسئولان ارشد کشوری و لشگری تشکیل می شود نشان دهنده توجه ویژه معظم له به عمق نیاز های این فضا در جامعه کنونی است چه اینکه با بررسی دقیق تر در میابیم این اولین شورای عالی است که در این سطح و در طول دوران رهبری آیت الله خامنه ای تشکیل شده است .

در بخشی از حکم اولیه تشکیل این شورا آمده است :" گسترش فزاینده‌ فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود."

قرار گرفتن مصوبات این شورا در حکم قانون در عرصه فضای مجازی یکی از مهم ترین دستاوردهای تشکیل آن بوده است اما نکته مهم اینجاست که این شورا تا چه اندازه توانست از عهده ماموریت های محوله خود برآید؟

البته باید توجه داشت که در دور اول تشکیل چنین شورای مهمی بیشترین وقت صرف ساماندهی ارکان شورا و نحوه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها می شود چه اینکه شورای عالی فضای مجازی هم توانست با تاسیس مرکز ملی فضای مجازی در راستای تحقق فرمان رهبری گام بردارد اما سه سال فرصت زیادی برای کارهایی از این دست بوده است و این شورا که طبق ماموریت اصلی اش باید تنظیم کننده قوانین و مقررات اصلی حوزه فضای مجازی کشور باشد عملا در این دستور کار مهمش نتوانست به توفیقات قابل توجهی دست پیدا کند .

البته باید توجه داشت نبود هماهنگی در ارکان مختلف درگیر با این شورا در نحوه برخورد با تصمیمات شورا و از طرفی جدی گرفته نشدن روند برگزاری جلسات شورای عالی و تصمیم سازی های سیستماتیک توسط دولت های دهم و یازدهم از نقاط ضعف دوره اول این شورای عالی بوده است .

حالا نکته مهم اینجاست که پس از روشن شدن همه نقاط قوت و ضعف عملکرد شورای عالی فضای مجازی در ۳ سال اول می توان پیش بینی کرد که دوره دوم شورا با قدرت بیشتری شروع به کار خواهد کرد و تازه باید این دوره را آغاز راه ماموریت های اصلی شورا دانست . البته قطعا احکام جدید مقام معظم رهبری در تعیین اعضای جدید و خوش فکر حوزه مجازی و استفاده از حضور صاحب نظران در کنار فعالان این عرصه می تواند نوید شورایی تخصصی با کارکردهای کاربردی و با ضمانت های اجرایی محکم را بدهد .

همچنین در کنار حضور اعضای جدید باید از دولت به خصوص شخص رئیس جمهور نیز انتظار داشت توجه بیشتری به تشکیل جلسات منظم این شورا و تعیین دبیری فعال و با انگیزه برای پویا کردن چارت سازمانی و معاونت های دبیرخانه اجرایی و همچنین مرکز ملی فضای مجازی داشته باشند .

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


عطریانفر:

 

عضو مرکزیت کارگزاران سازندگی می‌گوید روحانی اکنون پشیمان است که چرا برخی افراد با صلاحیت‌تر را برای وزارت انتخاب نکرده است.

به گزارش سپیدار خبر

از 598؛

به نقل از کیهان، محمد عطریانفر در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که چرا آقای روحانی نتوانست بهترین افراد را برای کابینه خود انتخاب کند؟ گفت: این مسئله ممکن است ناشی از عدم شناخت شخص رئیس‌جمهور باشد یا ممکن است آقای رئیس‌جمهور اشراف کافی داشته‌اند اما شخص موردنظر آمادگی حضور در کابینه را نداشته و اعلام آمادگی نکرده است. البته بنده مطلع هستم که آقای رئیس‌جمهور پس از اینکه کابینه را انتخاب کرده به افراد باصلاحیت و قوی‌تری نیز رسیده است.
 
ایشان بعدا پشیمان شده‌اند که چرا از ابتدا آن فرد باصلاحیت‌تر را معرفی نکرده است.
عطریانفر اضافه کرد: برخی از مدیران که در بخش خصوصی مشغول به کار بودند نیز در پاسخ به دعوت آقای روحانی عنوان کرده بودند که ما در گذشته به شدت از بخش دولتی و مضرات کار در آن آسیب دیده‌ایم و دیگر علاقه‌مند نیستیم در بخش دولتی فعالیت کنیم. به عنوان نمونه بنده آگاهی دارم که مهندس زنگنه برای تکمیل تیم مدیریتی خود در وزارت نفت افرادی را به کار دعوت کرده است اما این عده مقاومت کرده‌اند و درخواست ایشان را نپذیرفته‌اند.
 
ایشان بیشتر اصرار کرده و وعده حقوق‌های بالایی داده است اما این عده عنوان کرده‌اند بیشتر از پولی که دولت قرار است به ما بدهد ما در بخش خصوصی و با زحمت و دردسر کمتری به دست خواهیم آورد. این عده عنوان کرده‌اند چرا ما باید به‌طور مداوم دلهره داشته باشیم که برای مسائل عادی و معمولی دولتی از سوی برخی که دخالت‌های غیرکارشناسی انجام می‌دهند تحت فشار قرار بگیریم.

وی همچنین گفته است: برخی از انتخاب‌های آقای روحانی هم درست بوده اما در عمل اینگونه مدیران کارآمدی خود را نشان نداده‌اند. البته حالت عکس این مسئله هم وجود داشته و انتخاب رئیس‌جمهور با وزرا که در مرحله اول زیاد مورد رضایت نبوده است با عملکرد بسیار بالا و قابل قبولی همراه شده است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


موضع متفاوت مهمان رادیو بی بی سی فارسی؛

 

تحلیلگر بی بی سی گفت: هر وقت ایران با آمریکا همکاری کرده آمریکائیها موضع متفاوتی گرفتند و پاسخ خیلی منفی دادند.

گروه سیاسی، تحلیلگر بی بی سی گفت: هر وقت ایران با آمریکا همکاری کرده آمریکائیها موضع متفاوتی گرفتند و پاسخ خیلی منفی دادند.

به گزارش سپیدار خبر
، از بولتن، رادیو تصویری بی بی سی فارسی در میزگردی با حضور علیرضا نامور حقیقی، که وی را تحلیلگر مسائل سیاسی ایران معرفی کرد و سعید قاسمی نژاد، که وی را پژوهشگر بنیاد دفاع از دمکراسی ها در آمریکا نامید آخرین تحولات در ارتباط با مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک را مورد بررسی قرارداد. 
مجری بی بی سی پرسید: آقای قاسمی نژاد من مقاله ای از شما در دست دارم که دو سال پیش نوشتید، در آن مثال زدید که هرگاه دولت آمریکا دست دوستی به سوی جمهوری اسلامی دراز کرده سرانجامش افزایش فعالیت های سوء رژیم تهران بوده است. شما مثال زدید نتیجه دست دوستی با جمهوری اسلامی افزایش فعالیت هایش در منطقه از جمله سوق دادن شیعیان عراق به قبضه کردن تمام قدرت، سوق دادن حزب الله به اسقاط دولت نزدیک به غرب، حضور گسترده در یمن، گسترش فعالیت در آمریکای لاتین و گسترش فعالیت های هسته ای بوده است و گفتید وقتی که دولت آمریکا تحریم های ایران را در صدر لیست اولویت های استراتژیکش قرار داده شاهد هستیم که دولت ایران تشخیص داده که نیاز به یک چهره نرم خوتر و متعادل تر بین المللی دارد. آیا تصور می کنید که برای اطمینان از درستکاری ایران همچنان باید فشار بر روی رژیم ایران باشد؟
قاسمی نژاد گفت: حکومت ایران یک حکومتی است که یک ایدئولوژی مشخصی دارد و به نظر هم نمی رسد که از این ایدئولوژی دست برداشته باشد یا در آینده نزدیک ما شاهد این باشیم که بخواهد از این ایدئولوژی و از این استراتژی که دارد دست بردارد، به همین دلیل برنامه مذاکرات هسته ای با ایران به هر نتیجه ای که بخواهند برسند، باید پلانی برای محدود کردن فعالیت های جمهوری اسلامی در منطقه وجود داشته باشد. به نظر نمی رسد که طرف غربی و دولت آقای اوباما برنامه ای برای این قضیه داشته باشد، به یک دلیل مشخص و آن هم این است که اساسا استراتژی آقای اوباما خروج از منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) است و نتیجه این استراتژی را ما در منطقه خاورمیانه شاهد هستیم که یک خلاء قدرتی پیش آمده که در این خلاء قدرت گروه های افراطی سنی از یک طرف و جمهوری اسلامی و گروه های افراطی شیعه از یک طرف دیگر مشغول زدوخورد هستند. نتیجه آن صدها هزار کشته در مناطق مختلف خاورمیانه و ویرانی کشورهاست. به گمان من هر نتیجه ای که مذاکرات هسته ای داشته باشد کنترل جمهوری اسلامی و خصوصا سپاه قدسش یک مسئله بسیار مهمی برای منطقه خاورمیانه است.
مجری بی بی سی پرسید: آقای نامور شما چه فکر می کنید؟
نامور حقیقی گفت: آقای قاسمی نژاد بحث تاریخی را کنار می گذارد. این منطقه خاورمیانه که الان به این وضعیت تبدیل شده محصول سیاست های آقای جرج بوش است که به منطقه حمله کرد. ایران بعد از یازده سپتامبر بیشترین همکاری را با آمریکا در براندازی رژیم طالبان انجام داد ولی جواب آن پاسخ ها این بود که ایران را محور شرارت خواندند، اتفاقا وارونه آن تحلیلی است که آقای قاسمی نژاد داد. ایران هر وقت همکاری کرده آمریکائیها موضع متفاوتی گرفتند و پاسخ خیلی منفی دادند.
وی افزود: نکته دوم اینکه بهشت تروریسمی که در منطقه بوجود آمده محصول سیاست های آقای جرج بوش است. هزاران انسان در عراق و افغانستان کشته شدند. الان اکثر حتی کارشناسان آمریکایی، حتی برادر آقای جرج بوش هم سعی می کند با سیاست های آمریکا در منطقه فاصله بگیرد. نباید فراموش کنیم که این یک طرفه دیدن تاریخ است. داعش در فضایی به قدرت رسید که آمریکائیها در مورد به قدرت رسیدنش سکوت کردند. سلاح هایی که دست داعش است تولید کشورهای غربی است. بیشترین سود را از این وضعیت کمپانی های نظامی می برند و بایستی توجه داشت اتفاقات لیبی،عراق،سوریه و افغانستان محصول سیاست های آمریکاست و متوجه نقش منفی است که آمریکا در منطقه بازی کرده است.
مجری بی بی سی پرسید: آقای قاسمی نژاد عواملی در حکومت ایران معتقدند که کوتاه آمدن در مسئله هسته ای سرآغاز کوتاه آمدن در بسیاری امور دیگر است، شاید منظورشان همان چیزی باشد که شما می گویید؟
قاسمی نژاد گفت: در دولت اوباما این تصور وجود دارد که اگر این مذاکرات به یک نتیجه ای برسد و درهای ایران به سوی سرمایه گذاران بین المللی باز شود این امید ناگفته را دارند که ایران تغییر کند و ایران ده پانزده سال آینده ایران کنونی نباشد.
مجری بی بی سی پرسید: آقای نامور برخی عقیده دارند که دولت اوباما به شدت به پیروزی های چشمگیر در عرصه بین المللی نیازمند است و تفاهم احتمالی با ایران هم بخشی از همین سیاست است، آیا این عقیده درست است؟
نامور حقیقی گفت: بله، اگر بتوانند با دیپلماسی موضوع را حل کنند موضوعی است که جرج بوش نتوانست حل کند و هزینه های زیادی را بابت آن متوجه ملت و سربازان آمریکایی و مردم منطقه کرد. مضافا اینکه مسئله ایران و آمریکا با توجه به نوع تروریسم جدیدی که در منطقه ایجاد شده و این خطرناکترین نیرویی است که تمدن بشری را تهدید می کند، این وضعیت کمک می کند که ایران و آمریکا با هم وحدت کنند. وضعیت ایران و آمریکا مانند یک زن و مردی است که بیست تا بچه دارند بنابراین نمی توانند به مسئله طلاق فکر کنند باید فکر کنند که چطور می توانند نزدیک بشوند و این موضوع را با حداقل هزینه برای آن موقعیت شان تثبیت کنند.
مجری بی بی سی گفت: آقای حقیقی، آقای روحانی در تهران گفته اگر روزی غربی ها توافق را زیر پا بگذارند ما نیز بالافاصله شدیدتر از آنچه در مخیله آنهاست به مسیر قبلی باز می گردیم، به نظر می رسد دو طرف در عین ملاقات های مستمر و لبخند و قدم زدن گروکشی هم می کنند؟
نامور حقیقی گفت: بخشی از این حرف هایی که دو طرف می زنند مربوط به تکنیک های چانه زنی مذاکرات است ولی باید دقت کنیم ایران هم مدعی است که آمریکا بیانیه لوزان را نقض کرده است، در مورد تعداد سانتریفیوژها فردو آمریکا ان قلت گذاشته است، آمریکائیها برخلاف توافق نامه لوزان گفتند که ایران نباید هیچ نوع تحقیق و توسعه ای داشته باشد که جزو مواردی بوده که با واکنش شدید تهران مواجه شده است، در عین حال نباید فراموش کرد که همه این تحریم ها و چیزهایی را آمریکا علیه ایران بسیج کرد برای این بوده که ایران را پای میز مذاکره بیاورد و با دیپلماسی موضوع را حل کنند بنابراین تبعات منفی شکست این مذاکرات از جنبه امنیت منطقه ای برای آمریکائیها خیلی شدید خواهد بود، از جنبه اقتصادی هم برای ایران شدید خواهد بود و اما ایران پلن B خود را با این مبنا گذاشته که اگر نشد بتواند با اقتصاد مقاومتی موضوع را حل کند.
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


آیا توقف اعزام حجاج در بی‌تحرکی کنونی مسئولان، اثربخش است؟

 

بی‌شک در صورت ادامه انفعال دولت یازدهم و وزارت خارجه در مقابل تندروی و جسارت‌های عربستان، سرعت زیرگرفتن منافع جمهوری اسلامی از سوی خودروی آمریکایی آل‌سعود بیشتر می‌شود. دولتمردان کشورمان باید با دوری از محافظه‌کاری و دادن هشدارهای قاطع به مقامات ارشد دولت سعودی، بیش از این اجازه پایمال شدن ارزش‌ها و منافع کشور را ندهند و در صورت لزوم، گام بعدی خود را با اقدامات عملی روشن بردارند.
"به گزارش سپیدار خبر از عماریون"- "در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مأموران سعودی به بهانه مشکوک‌شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شدند که مأموران خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند."

این جملات روایت قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی ایرانیان از جسارت ماموران فرودگاه جده به دو زائر نوجوان ایرانی است.

هرچند به گفته وی "دو مأمور متخلف" از طرف دولت سعودی بازداشت شده‌اند و کاردار سفارت عربستان در تهران هم قول برخورد به متخلفان را داده است اما به نظر می رسد این واقعه دردناک با بازداشت و برخورد احتمالی با دو مامور جزء، قابل التیام نباشد؛ زیرا آزار اذیت زائران ایرانی ماه‌هاست که از سوی ماموران سعودی تشدید شده و در مواردی حتی به یک واقعه قابل پیش بینی تبدیل شده است؛ گویا از سوی مسئولان ما هم به صورت امری پذیرفتنی و قابل چشم پوشی درآمده است.

تاکنون و با وجود پیگیری‌های معمول سازمان حج و زیارت هم خبری از اصلاح رفتار ماموران سعودی نشده است؛ موضوعی که به نظر می رسد ناشی از سیاست‌های وهابیون افراطی و صاحب نفوذ و به ویژه رویکرد مقامات سعودی است.

البته آزار و اذیت زائران، تنها مشکل دولت سعودی با مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست. عربستان در سال‌های اخیر سیاست‌های ضدشیعی و به ویژه ضدایرانی خود را آشکارتر کرده است. در جریان بحران سوریه، ریاض در کنار آمریکا و متحدانش در مقابل متحد استراتژیک جمهوری اسلامی قرار گرفت و تمام توان سیاسی، مالی و رسانه‌ای خود را در حمایت از تروریست‌های النصره، داعش و ارتش آزاد خرج کرد که البته ناکام مانده است.

در جریان تغییر دولت عراق و حمله داعش به این کشور هم عربستان نشان داده است که منافع خود را در نقطه مقابل منافع جمهوری اسلامی و در ناامنی عراق و حمایت از داعش جستجو می‌کند. از وقتی هم که تصور کرد، صنعا در جبهه حامیان ایران قرار گرفته است و یمن را از دست رفته دید، آنرا زیر آتش موشک و خمپاره گرفته است.

سران سعودی در سال گذشته و همزمان با اوج گیری مشکل تامین بودجه در ایران، کوشیدند تا با پایین کشیدن قیمت نفت، دولت یازدهم را زمین بزنند تا جایی که صدای رئیس جمهور کشورمان هم درآمد. آل سعود همزمان با این اقدامات، به جوسازی پیرامون مذاکرات هسته‌ای پرداخت و در اقدامی سیاسی ادعا کرد اگر گروه ۱+۵ به ایران امتیازی بدهد، ریاض هم خواهان همان امتیاز و دستیابی به فعالیت‌های هسته‌ای خواهد شد؛ تا شاید اینگونه زبان غربی‌ها را برای فشار به ایران درازتر کند.

اظهارات عجیب امام جمعه مکه

برآیند این سیاست‌ها اخیرا توسط عبدالرحمان السدیس، امام جماعت مکه، به زبانی روشن اعلام شد. وی چند روز پیش در سخنانی گستاخانه، تئوری اصلی عربستان و وهابیون را که همواره از سوی سعودی های تکذیب می شد را آشکار و عنوان کرد: جنگ ما با ایران فرقه است، جنگی بین سنی ها و شیعیان. جنگ ما با شیعیان جنگ بین ایمان و کفر است. ما با ایران و شیعه می جنگیم، چراکه آنها به ما اتهام وارد می کنند. ما باید از صلاح الدین الگو بگیریم که پیش از جنگ با مسیحیان و یهودیان با شیعیان جنگید.

به گزارش فیسکال تایمز، السدیس افزوده است:‌ آنها به کشورهای ما حمله کردند. آنها به عراق، بحرین، سوریه و یمن هجوم بردند. اولویت ما اکنون مبارزه با شیعیان است، نه یهودیان. ای مسلمانان گوش فرا دهید، جنگ ما با ایران و شیعه است. به خدا سوگند، ما این جنگ را تمام زمانیکه آنها روی زمین وجود داشته باشند ادامه می دهیم. جنگ ما با ایران به اوائل دوره شیعه گری باز می گردد، به ما اعتماد کنید، اول با شیعیان بجنگید، بعد از آن نوبت یهودیان و مسیحیان خواهد رسید، به خدا، نوبت به آنها خواهد رسید.

چند روز پیش تر هم، علی عواض عسیری، سفیر سعودی در لبنان در اظهاراتی گستاخانه از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به "نصیحت"‌های عربستان گوش فرا دهد و در سیاست هایش در خاورمیانه بازنگری کند.

شعارهای دولت و هاشمی که هرگز عملی نشد

این سیاست‌های ضدایرانی در حالی است که مقامات دولت یازدهم و حامیان مطرح آن حتی پیش از روی کار آمدن، برادری خود را با دولت عربستان اثبات کرده بودند؛ طوری که تقریبا افکار عمومی تصور می کردند روابط ریاض- تهران به زودی به اوج می‌رسد و فرودگاه‌ پایتخت‌های دو کشور شاهد ترافیک مقامات سیاسی و رفت و آمدهای صمیمانه خواهد شد.

اما در حدود دو سالی که دولت یازدهم روی کار آمده است، ایران و عربستان شاهد بدترین روابط پس از زمان کشتار حجاج ایرانی در مکه بوده‌اند؛ البته روشن است که منشا اصلی تنش موجود سران آل سعود هستند که گویا منافع خود را در ناکامی جمهوری اسلامی و فشار به آن جستجو می‌کنند؛ طوری که حتی روابط صمیمانه خود با آقای هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفته‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت که پیشتر قول پادرمیانی برای بهبود روابط با عربستان را داده بود، اکنون به تماشای یکه‌تازی سعودی‌ها در هجمه به منافع و ارزش‌های ایران نشسته است؛ گویا اعتبار سیاسی او نزد آل سعود، همزمان با جسد ملک عبدالله زیر خاک رفته است.

وزارت خارجه پا را از احضار کاردار فراتر بگذارد

در این شرایط به نظر می‌رسد، راهی جز پایان دادن به رفتارهای احترام‌آمیز و حسن‌نیت یک‌طرفه وجود ندارد. دولت یازدهم در دو سال گذشته کوشیده است که اقدامات ضدایرانی عربستان را با خوش بینانه ترین نگاه‌ها تفسیر و حتی در مواقعی از آن چشم‌پوشی و روابط شکننده تهران-ریاض را ترمیم و توجیه کند. اما گویا سران سعودی برداشت متفاوتی از این حسن نیت کرده‌اند و‌ آن را نشانه ترس یا وابستگی ایران به خود تحلیل می‌کنند.

بی‌شک در صورت ادامه انفعال دولت یازدهم و وزارت خارجه در مقابل تندروی و جسارت‌های عربستان، سرعت زیرگرفتن منافع جمهوری اسلامی از سوی خودروی آمریکایی آل‌سعود بیشتر می‌شود. دولتمردان کشورمان باید با دوری از محافظه‌کاری و دادن هشدارهای قاطع به مقامات ارشد دولت سعودی، بیش از این اجازه پایمال شدن ارزش‌ها و منافع کشور را ندهند و در صورت لزوم، گام بعدی خود را با اقدامات عملی روشن بردارند.

حج و زیارت منفعل نباشد

البته مسئولان سازمان حج و زیارت هم به عنوان متولی امور مربوط به حج موظفند که رویه شفاف‌تر و صریح‌تری را در قبال همتایان عربستانی خود اتخاذ کنند و از کنار گستاخی‌های ماموران سعودی و آزار زائران کشورمان در مکه و مدینه، به راحتی نگذرند.

توقف اعزام زائران؛ چگونه؟

بی‌شک اگر اصلاح رفتار زشت سعودی‌ها با زائران کشورمان نیازمند کاهش و حتی توقف موقت یا طولانی اعزام حجاج به عربستان باشد، مقامات عالی و مراجع عظام تقلید تصمیم مناسب را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد تا ریاض بفهمد درآمدش از حجاج ایرانی همیشگی نیست. البته این اقدام مشروط بر این است که مقامات مسئول در دولت و سازمان حج و زیارت نکات ابتدایی لازم را به همتایان سعودی گوشزد کنند و پا را از احضار کاردار و انتقال پیام‌های رسمی و مخفیانه که تاکنون بی اثر بوده، فراتر بگذارند.

زیرا با توجه به تاکیدات ائمه اطهار(ع) بر اهمیت برپاداشتن مناسک حج و اتحاد مسلمانان، توقف زودهنگام اعزام حجاج به عربستان پیش از انجام اقدامات سیاسی لازم، شاید کمی عجولانه به نظر برسد؛ آیا توقف اعزام حجاج در بی‌تحرکی کنونی مسئولان، قطعا اثربخش نیست و عربستان آنرا اقدامی جدی تلقی نمی کند.

ضمن اینکه ایران منافع سیاسی مهمی را هم از قبال حضور گسترده ملت ایران در عربستان به دست آورده است که تاثیر آشکار بر روند بیداری و آگاهی ملت‌های مسلمان یکی از مهمترین آنهاست. بنابراین بهتر است وضعیت نامطلوب کنونی با ابزارهای متعدد سیاسی و دیپلماسی مدیریت و موارد لازم به مقامات ریاض فهمانده شود.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


ماجراهای اداره

 


به گزارش سپیدار خبر،طنز روز رضا ساکی : اتفاقی که امروز افتاد دیگر شایعه نبود. ماموران جلو چشم ما آمدند و سه نفر از کارمندان بخش مالی را بردند. کت‌بسته. باورش برای همه سخت بود، چون بالاخره دوست‌مان بودند. صابری وقتی که ماموران داشتند آنها را می‌بردند خواست مانع بشود. حرکت صابری عجیب بود. البته ماموران بلافاصله صابری را تفهیم کردند اما او با صدای بلند اعتراض می‌کرد و می‌گفت: اگر راست می‌گویید بروید آنها را بگیرید که میلیارد میلیارد پول مملکت را بالا کشیده‌اند. اگر راست می‌گویید حق مردم را از تولیدکنندگان محصولات تقلبی بگیرید. اگر راست می‌گویید به کودکان کار برسید. اگر راست می‌گویید فکری به حال کمبود آب در کشور کنید. اگر راست می‌گویید موسسات مالی متخلف را بگیرید. اگر راست می‌گویید...

 

صابری را به زحمت بردیم توی اتاق. آرامش کردیم. انگار دیوانه شده بود. مرادی گفت: عجیب است که از کار این همکاران دفاع می‌کنی. قاسمی گفت: نکند تو هم دستت با این مفسدان اقتصادی در یک کاسه بوده است. صابری خواست به سمت قاسمی حمله کند که گرفتیمش. صابری گفت: بیچاره‌ها اختلاس که نکردند. یک پولی برمی‌داشتند باز می‌گذاشتند سر جایش. طوری آنها را بردند انگار قتل کرده باشند. مرادی گفت: واقعا نظرت این است؟ تیموری گفت: گمانم صابری ضربه مغزی شده. محمدی گفت: خاک بر سرت اگر نظرت این باشد. قاسمی گفت: چهره‌ زشت فساد از پس نقاب زیبایش بیرون زده. صابری باز خواست به سمت قاسمی حمله کند که گرفتیمش. صابری گفت: این بدبخت‌ها دست‌شان تنگ بوده،‌ آخر برای 500 هزار تومان این طوری می‌ریزند توی اداره؟ اینها آبرو ندارند؟ من گفتم: 500 هزار تومان؟ صابری گفت: بله. پس فکر کردید 9 هزار میلیارد خورده‌اند؟ ماهی 500 هزار برداشته‌اند باز گذاشته‌اند سر جایش. محمدی گفت: چند ماه این کار را کرده‌اند؟ صابری گفت: دو ماه. بعد هم هرگز تکرار نکرده‌اند. قاسمی گفت: تو این چیزها را از کجا می‌دانی؟ تیموری گفت: راست می‌گوید تو این چیزها را از کجا می‌دانی؟ صابری گفت: مهم نیست. حالا بعدا خودتان می‌فهمید. مرادی گفت: به هر حال کارشان خلاف بوده است. تو بگو یک ریال برداشته‌اند و باز گذاشته‌اند سر جایش. قبول نداری؟ صابری سرش را پایین انداخت و گفت: چرا قبول دارم. بعد بلند فریاد زد: اگر راست می‌گویید بروید آنها را بگیرید که همه جا آشنا دارند. اگر راست می‌گویید بروید آنها را بگیرید که میوه‌های خارجی وارد کشور می‌کنند. بروید اسکله‌های غیرمجاز را ببندید. بروید به فکری به حال اعتیاد در مدرسه‌ها بکنید. بروید جلو سدسازی را بگیرید. بروید با مافیای دارو مقابله کنید. خلاصه صابری آن قدر داد زد که خسته شد ولی همچنان زیر لب چیزهایی می‌گفت و اینکه باید بروند آنها را بگیرند. جالب این بود که فهرست صابری تمام نمی‌شد. تا عصر همین طور آمار تخلف می‌داد.

 

 

 

باقی بقای‌تان

منبع: ایسنا
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 تير 1394برچسب: فهرست, تخلفات در کشور ,ماجراهای اداره, برچسب ها: تخلفات , اداره ,سپیدارآنلاین,سپیدار خبر, مامورا, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
بررسی آخرین تحولات میدانی بحران یمن

 

درباب جنایت آل سعود در یمن، بی بی سی گزارش تکان دهنده ای پخش کرد. به گزارش این شبکه تلویزیونی، ما به شواهد مستدل جدیدی درباره وضع بغرنج غیرنظامیان یمنی دست یافته ایم. جنگ داخلی یمن سبب کشته شدن هزاران نفر شده است. پس از سرنگونی دولت یمن، ائتلافی با رهبری سعودی حملات هوایی در یمن را برای کندکردن روند پیشروی شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران شروع کرد.

گروه بین الملل سپیدار  خبر - حملات وحشیانه آل سعود به مردم انقلابی و مظلوم یمن همچنان ادامه دارد. پس از اینکه ماه حرام هم نتوانست جلوی تجاوز عربستان به حامیان انصارالله را بگیرد، همگان بر این تصور بودند که ماه رمضان در بین وهابیون حاکم بر این کشور آنقدر ارج و قرب دارد که بتواند جلوی این جنگ را بگیرد. اما حاکمان آل سعود، حتی حرمت ماه رمضان را نیز نگه نداشته و به این تجاوزات ادامه دادند.

به گزارش بولتن، تنها امروز و در حمله عربستان به مناطق برکان و عرابه در منطقه رازح در استان صعده یمن، نه تن از شهروندان یمنی شهید و پنج تن دیگر مجروح شدند. همچنین در حمله جنگنده های آل سعود به شهر ساقین در استان صعده یمن پنج نفر از جمله علامه عبد الله الحمیضه به شهادت رسیدند. اما این تنها جنایت سعودی‌ها در روز گذشته نبود. امروز جنگنده‌های سعودی تنها بیمارستان فعال شهر عبس در استان حجّه یمن را با خاک یکسان کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، جنگنده های سعودی در هفت نوبت بیمارستان الَسَّلام ، یک باب خانه و یک باب نمایشگاه خودرو در عبس را بمباران کردند. تعدادی خودرو نیز در این حملات طعمه آتش شد.

درضمن، شاهدان اعلام کردند هواپیماهای ائتلاف عربستان سه‌شنبه شب مواضع انصارالله را در 6 منطقه یمن بمباران کردند که این حملات شدیدترین حملات از آغاز ماه رمضان است. مناطقی که مورد حمله قرار گرفتند عبارتند از صعده( مقر انصارالله در شمال)، حجه( نزدیک مرز عربستان)، حدیده(غرب) البیضا (مرکز)، لحج و عدن در جنوب یمن. شاهدان همچنین گفتند در روستایی در منطقه البیضا به نام شقرChaqra ، خودرویی بمب گذاری شده در محل تجمع انصارالله منفجر شد که تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشت.

درباب جنایت آل سعود در یمن، بی بی سی گزارش تکان دهنده ای پخش کرد. به گزارش این شبکه تلویزیونی، ما به شواهد مستدل جدیدی درباره وضع بغرنج غیرنظامیان یمنی دست یافته ایم. جنگ داخلی یمن سبب کشته شدن هزاران نفر شده است. پس از سرنگونی دولت یمن، ائتلافی با رهبری سعودی حملات هوایی در یمن را برای کندکردن روند پیشروی شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران شروع کرد. از زمان آغاز درگیری ها در ماه مارس، دو هزار و ششصد نفر در یمن کشته شده اند. براورد می شود که حدود بیست و یک میلیون نفر از مردم یمن به کمکهای انسانی نیاز دارند. این رقم معادل هشتاد درصداز کل جمعیت یمن است. سازمان ملل متحد درباره وقوع فاجعه در یمن هشدار داده است.

اما شرایط در یمن تنها به تجاوزهای عربستان ختم نمی‌شود. بلکه در آن سوی این حملات و مثل روندی که از چندی پیش شروع شده است، شاهد پاسخ‌های کوبنده‌ی انصارالله بودیم:

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایات رژیم آل سعود علیه مردم این کشور بیش از 60 فروند موشک به مواضع نظامی سعودی‌ها در استان نجران شلیک کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، یگانهای موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به درهم کوبیدن پادگانها و پاسگاهها و مواضع نظامی سعودی‌ها در نجران و جیزان و عسیر با شلیک دهها فروند موشک و گلوله توپ و خمپاره ادامه می دهند. یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی 36 فروند موشک به پاسگاه قعام و تعدادی از مواضع دیگر نظامی در نجران شلیک کردند.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند چندین منطقه را در استان تعز از وجود اعضای شبکه القاعده و شبه نظامیان وابسته به حزب اصلاح [ اخوان المسلمین یمن] پاکسازی کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، چندین موضع و مدرسه در منطقه عصیفره در تعز که عناصر القاعده و شبه نظامیان حزب اصلاح در آنها مستقر بودند پاکسازی شد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تعدادی از مکانها و ساختمانها را در عصیفره که عناصر القاعده و حزب اصلاح در آنها مستقر بودند پس گرفتند. ارتش و کمیته‌های مردمی در استان ضالع به حمایت از مناطق پاکسازی شده ادامه می دهند.

منبع: بولتن نیوز
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


گزارش کوتاه/

 
شنیده ها حاکی از آن است که رضا منصوری فرماندار سابق بیرجند به سمت فرماندار مشهد منصوب شد.

به گزارش سپیدار خبر از خاورستان، در چند روز گذشته شاهد استعفای تنی چند از مدیران و مسولین خراسان جنوبی بودیم. ابتدا محمدحسن اکبری مطلق مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از سمت خود استعفا داد وی دلیل استعفای خود را کاندیداتوری مجلس اعلام کرد.

پس از آن سید مجتبی عراقی زاده مدیر کل آبفای شهری خراسان جنوبی از سمت خود کناره گیری کرد.

طی آخرین خبرها رضا منصوری فرماندار بیرجند هم در پی استعفای علی محمد گلستانی فرد فرماندار مشهد (معاون سابق سیاسی استاندار خراسان جنوبی) به سمت فرماندار این شهر منصوب شد.

زمستان گذشته بود که سید جلال هاشمی فرماندار طبس هم از سمت خود کناره گیری کرده بود.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:استعفا ,خراسان جنوبی ,منصوری ,فرماندار,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
سید حسن نصرالله:
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی در همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای» در بیروت تصریح کرد: مسلمانان بی شماری در جهان از امام خامنه‌ای تقلید می‌کنند.
به گزارش سپیدار خبر از مهر، به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه ای» در بیروت سخنرانی کرد.

وی در جریان این سخنرانی با بیان اینکه امام خامنه ای یک مرجع تقلید است، گفت: بر همین اساس مسلمانان بی شماری در سراسر جهان از ایشان تقلید می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امام خامنه ای از قدرت مدیریت بالایی برخوردار است، گفت: جایگاه امام خامنه ای مستلزم داشتن قدرت مدیریت و تقسیم مسئولیت هاست و ایشان از زمان رحلت امام خمینی (ره) این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از زمانی که امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی منصوب شدند، با یک محاصره رسانه ای غربی مواجه شدند و سخنان ایشان در موضوعات بسیار مهم نادیده گرفته شد.

وی تصریح کرد: امام خامنه ای علاوه بر مرجع تقلید بودن یک رهبر و ولی امر است؛ جایگاهی که علاوه بر فقاهت و اعلمیت، مسلتزم داشتن شایستگی و شجاعت نیز هست.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه جایگاه امام خامنه ای مستلزم داشتن قدرت تبدیل کردن تهدیدات به فرصت ها و تحمل فشارهای گسترده است، اظهار داشت: امام خامنه ای از زمان رحلت امام خمینی (ره) این مسئولیت را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه گمان نمی کنم در سراسر جهان رهبری همچون امام خامنه ای باشد که به طور مثال زمانی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب اختصاص دهد، گفت: امام خامنه ای به منظور اطلاع یافتن از مشکلات مردم با تمامی اقشار جامعه در ارتباط مستقیم هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: امام خامنه ای به زبان عصر جدید مسلط هستند و با اصطلاحات و ادبیات ویژه ای که به کار می برند، می توانند نخبگان و عامه مردم را به خود جذب کنند.

وی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های امام خامنه ای به عنوان یک اندیشمند اسلامی این است که ایشان از اصالت و استقلال برخوردار بوده و زیر فشار جوسازی ها زانو خم نمی کنند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه امام خامنه ای قادر است تمامی متون دینی را به طول کامل و بدون کم و کاست متوجه شوند، اظهار داشت: این توانایی به ایشان این قدرت را می دهد تا در بحث های علمی و دینی همواره پاسخی برای طرف مقابل داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای در مسائلی همچون آزادی های عمومی، خانواده، زن، روابط بین الملل و دیگر امور مربوط به اسلام، مواضع و احکام واضحی دارند، تصریح کرد: امام خامنه ای از پیشگامان عرصه اندیشه است؛ بدون چنین اندیشه ای امکان مقابله با چالش های اساسی از جمله چالشی که تکفیریها به وجود آورده اند، وجود ندارد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما در شرایط کنونی منطقه ای و جهانی به یک اندیشمند مسلمان زنده نیاز داریم که راه را نشان داده و سره را از ناسره تشخیص دهد.

 دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما هم اکنون باید به دفاع از اسلام بپردازیم و برای این کار باید امام خامنه ای را به عنوان یک اندیشمند بزرگ مسلمان به مسلمانان و یک اندیشمند بزرگ بشریت به انسان ها معرفی کنیم.

وی همچنین خطاب به گروه ها و جریان های اسلامی در سراسر جهان گفت: من شما را به کنکاش در دیدگاه های امام خامنه ای و انسانیت ایشان دعوت می کنم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات میدانی در منطقه مرزی «القلمون» اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر دستاوردهای بزرگی را در مبارزه با تکفیریها در این منطقه محقق کردیم به طوری که می توانم بگویم در حال حاضر تمامی تپه ها، قله ها و کوهای واقع در القلمون در کنترل کامل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قرار دارد.

وی ادامه داد: در دامنه های «عرسال» نیز موفق شدیم ضربات مهلکی را بر پیکره تروریست های جبهه النصره وارد کنیم و اکنون هم مبارزه با داعش آغاز شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: طی روزهای اخیر تروریست های داعش سعی کردند به مناطق «القاع» و «رأس بعلبک» حمله و بر آنها مسلط شوند اما نیروهای مقاومت ضربات سنگینی را به آنها وارد کرده و ده ها نفرشان را به هلاکت رساندند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: محور مقاومت هم اکنون درگیر یکی از شدیدترین نبردها در القلمون بوده و در این نبرد شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نبرد با داعش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: ما شکست را در نهایت به اعضای داعش تحمیل می کنیم و از این پس اجازه باقی ماندن حتی یک تروریست تکفیری را در نزدیکی مرزهای خود نمی دهیم؛ شکست سنگین برای تروریست های تکفیری در راه است.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

دبیرکل سازمان ملل متحد از سرگیری مذاکرات در یمن و پایان یافتن فوری همه عملیات نظامی در این کشور جنگ‌زده را خواستار شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در «دوحه» با اشاره به کشته شدن بیش از 600 تن و زخمی شدن دست‌کم 2000 تن در عملیات‌ نظامی در یمن، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح و پایان دادن به عملیات نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

وی «ازسرگیری روند مسالمت‌آمیز» در یمن را خواستار شد و بر «آمادگی سازمان ملل» برای این اقدام تأکید کرد. «جمال بن‌عمر» فرستاده سازمان ملل به یمن، طی‌های ماه‌های گذشته مذاکرات صلح بین گروه‌های سیاسی در این کشور را میانجیگری می‌کرد.

بان کی‌مون همچنین گفت: «ما نیاز فوری به توقف درگیری‌ها و بازگشت به مذاکرات مسالمت‌آمیز داریم. بسیار معتقدم که مذاکرات بهترین فرصت را برای جلوگیری از درگیری‌های طولانی‌مدت فراهم می‌کند».

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که ادامه درگیری‌ها به ایجاد بحران انسانی بسیار خطرناک در یمن انجامیده است.

وی افزود: «من از تشدید درگیری‌های نظامی به‌شدت نگران هستم. شمار غیرنظامیان کشته شده رو به افزایش است و زیرساخت‌های حیاتی نیز تخریب شده‌اند».

«شیخ عبدالله آل ثانی» نخست‌وزیر قطر که کشورش در عملیات نظامی علیه یمن مشارکت دارد، در پاسخ به سؤال خبرنگاران، در توجیه توسل به گزینه نظامی علیه یمن ادعا کرد این عملیات به‌ویژه پس از آن انجام شد که الحوثی‌ها «قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کردند».

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ــ به‌جز عمان ــ را به‌عهده دارد از 18 روز پیش حملات هوایی علیه ملت یمن را با توجیه حمایت از مشروعیت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور شروع کرده است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

اعضای گروهک تروریستی داعش، چند روز قبل از آزادی شماری از زنان ایزدی، به آنان به صورت دسته‌جمعی و علنی تجاوز کرده و فرزندان آنان را نیز به اسارت گرفتند.
 

به گزارش سپیدار خبر از فارس, جبهه جهانی مستضعفین نوشت: زنان ایزدی آزاد شده از دست تروریست‌های داعش، از تعرض دسته جمعی اعضای این گروهک به نوامیس مردم عراق خبر دادند.

سایت خبری "المسله" عراق به نقل از روزنامه "فرانس پرس" نوشت: بر‌اساس اعلام "زیاد شامو خلف" عضو سازمان حامی زنان عراق، زنان ایزدی پیش از آزادی توسط تعدادی از عناصر داعش مورد تجاوز دسته‌جمعی و علنی قرار می‌گرفتند.
وی در ادامه افزود: اعضای گروهک تروریستی داعش علاوه بر تجاوز به این زنان، فرزندان آنان را نیز به اسارت گرفته و به شهر موصل و تلعفر منتقل کرده‌اند.
گفتنی است گروهک تروریستی داعش در ازای آزادی زنان ایزدی مبالغ هنگفتی دریافت کرده است که تاکنون مقدار آن اعلام نشده است.
وزارت حقوق بشر عراق نیز از ایجاد بازار فروش زنان و دختران ایزدی در شهر فلوجه در استان الانبار این کشور خبر داد.
"کامل امین" سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق دراین‌باره گفت: در این مناطق فروش زنان و تجارت انسان به صورتی است که حتی قرن های پیشین نیز شاهد آن نبوده است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 68 صفحه بعد