سپیدار خبر
 

 

به گزارش سپیدار خبر. سماوی با وجود آنکه رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری است اما جالب است که تا کنون در هیچ برنامه و مراسمی با مردم نیز روبرو نشده است!

بر اساس این گزارش، شهریورماه ۹۲، محمد نهاوندیان در احکام جداگانه ای، اسماعیل سماوی را به عنوان «مشاور ریس دفتر رییس‌جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری» و «سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری» منصوب کرد.

این انتصاب همان زمان پس از معلوم شدن نسبت فامیلی سماوی با حسن روحانی، بارها مورد انتقاد قرار گرفت. با این وجود، سماوی با دوری گزیدن از رسانه ها، فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟  رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
تعداد تصاویر منتشرشده از اسماعیل سماوی از ابتدای فعالیت او، دقیقا برابر با صفر است. او تمام تلاش خود را برای دوری گزیدن از رسانه ها و فعالیت در خاموشی مطلق به کار برده است. با این وجود عکس هایی از خواهرزاده روحانی از جمله دو عکس فوق به صراط نیوز رسیده است

 

نکته قابل تامل در این میان، آن است که مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور که در دولت احمدی نژاد از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار بود، در دولت روحانی تقریبا تعطیل شده است. مهم ترین فعالیت این مرکز جمع آوری و ساماندهی نامه های مردمی به رییس جمهور بود که در دولت یازدهم تقریبا هیچ گاه جدی گرفته نشد.

مرکز مذکور در اوایل فعالیت دولت روحانی، تبلغاتی را مبنی بر اینکه “نامه تنها راه ارتباط با رییس جمهور نیست” انجام داد و به طور غیرمستقیم، تغییر شیوه دولت احمدی نژاد را اعلام کرد. به این ترتیب، این مرکز تقریبا تعطیل شده و وجود خارجی ندارد.

در این میان، نقش اسماعیل سماوی خواهرزاده حسن روحانی قابل تامل است. اخبار رسیده به صراط حکایت از آن دارد که سماوی نقش محوری و ویژه ای در نهاد ریاست جمهوری ایفا می کند. او دارای کارتابل ویژه در نهاد ریاست جمهوری است به گونه ای که مکاتبات او با دایی اش “بدون واسطه” انجام می شود.

برنامه ریزی بسیاری از سفرها، مراسمات و برنامه های کاری رییس جمهور از جمله سفر اخیر به جزیره قشم بر عهده شخص اسماعیل سماوی است. سماوی در نهاد ریاست جمهوری عملا به جایگاه رییس دفتر رییس جمهور رسیده و قریب به اتفاق امور مربوط به این سمت را او انجام می دهد نه محمد نهاوندیان.

گفته می شود حضور نامرئی و پرحاشیه اسماعیل سماوی در دفتر رییس‌جمهور عملا این دفتر را به باندهای مختلفی تقسیم کرده است.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
اسماعیل سماوی در کنار دایی خود، حسین فریدون

تمامی عزل و نصب های حوزه دفتر رییس جمهور زیر نظر سماوی انجام می شود. واحدهای مختلف نهاد ریاست جمهوری از جمله، تشریفات، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی و معاونت هاهنگی و پیگیری های ویژه، تمامی امور خود را با این فرد هماهنگ می کنند.

حتی در جلسات دوره ای شورای معاونین نهاد ریاست جمهوری، که تصمیمات اساسی و راهبری ریاست جمهوری در آن اتخاذ می شود، سماوی حرف اول و اخر را می زند.

با این وجود، اسماعیل سماوی در دوران فعالیت یک و نیم ساله خود، دم به تله رسانه ها نداده است. از دوربین فراری است. کمتر تصویری از او در فضای مجازی یافت می شود و کمتر کسی او را به چهره می شناسد. تا کنون هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداده است و ظاهرا ترجیح می دهد با همین وضعیت چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه دهد.

سماوی با برخی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، اختلافاتی نیز دارد اما نه خود او و نه آن افراد هیچ گاه اختلافات مذکور را رسانه ای نکرده اند. حال باید منتظر ماند و دید یکی از چهره های تصمیم ساز و ناشناس نهاد ریاست جمهور که از قضا او نیز مانند برخی دیگر از تاثیرگذاران نهاد ریاست جمهوری، از خویشاوندان حسن روحانی است، چه زمانی از این حرکت چراغ خاموش خارج خوهد شد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:مرد نامرئی ,دفتر رییس‌جمهور کیست؟ +عکس,بادیگارد نامرئی روحانی,مرد مامرئی روحانی+تصویر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
رسانه‌های غربی و منطقه‌ای حامی تجاوز عربستان، شایعه حضور سردار قاسم سلیمانی در یمن را امروز در حالی به طور گسترده پوشش دادند که وی امروز در مراسم عزاداری در کنار رهبر معظم انقلاب در تهران حاضر بود.

به گزارش سپیدار خبر، رسانه‌ها و شبکه‌های عربی منطقه از جمله شبکه خبری العربیه، امروز جمعه به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی عربی» مدعی شدند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به یمن سفر کرده است.

این شایعه بسرعت در رسانه‌های ضد مقاومت که از عملیات تجاوزکارانه عربستان علیه یمن حمایت می‌کنند منتشر شد تا اعلام کنند که ایران به یمن نیرو اعزام کرده است و در امور یمن دخالت می‌کند.

این شایعه در حالی منتشر شد که سردار قاسم سلیمانی غروب امروز جمعه در آخرین شب مراسم عزاداری بیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت حضرت زهراء در کنار ایشان حضور داشت.


عکس متعلق به وبگاه Leader.ir جمعه شب 7 فرودین

 

روز جمعه رسانه‌های مختلف وابسته به محور عرب مرتجع، شایعه حضور سردار سلیمانی در یمن را به صورت گسترده پوشش داده بودند به طوری که برخی صفحات در شبکه‌های اجتماعی عکسی جعلی (فتوشاپ) از سردار سلیمانی در کنار افرادی یمنی منتشر کردند.


صفحه رسمی بی‌بی‌سی عربی و انتشار شایعه حضور سردار سلیمانی در یمن که در آن وعده انتشار جزئیات هم داده شده است

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 8 فروردين 1394برچسب: گاف «بی‌بی‌سی», رسانه‌های عربی ,درباره سردار قاسم ,سلیمانی + عکس ,سپیدارآنلاین,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
 
اسرائیلی‌های عرب تبار عذرخواهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل سخنان توهین آمیزش هنگام انتخابات پارلمانی نپذیرفتند.

به گزارش سپیدار خبر: از تسنیم, بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان رقابت‌های انتخاباتی در 17 مارچ با انتشار پیامی در فیسبوک اعلام کرد: «حکومت جناح راست در خطر است. رای دهندگان عرب به صورت گله ای (از حیوانات) به پای صندوق های رای می روند.»


درپی گسترش دامنه انتقادات از نتانیاهو، وی وادار به عذرخواهی از اعراب شد. اما حزب فهرست مشترک، ائتلافی سیاسی از احزاب عمدتا عرب در کنیست اعلام کرد نمایندگان عرب این عذرخواهی را نپذیرفتند.

أیمن عوده، رهبر ائتلاف یاد شده در گفت و گویی تلویزیونی گفت:این یک عذرخواهی واقعی نیست. نتانیاهو همچنین سخنان تحریک آمیزی علیه شهروندانی زده است که از حق مسلم خود برای شرکت در انتخابات کنیست استفاده کردند.

عوده همچنین فاش ساخت که نتانیاهو با طرح اظهارات ضد و نقیض، مسیری «انحرافی» را در پیش گرفته است.

اتحادیه صهیونیست، اصلی ترین حزب مخالف اسرائیل نیز اعلام کرد اظهارات نتانیاهو معادل نژادپرستی تلقی می شود.  شلی یاچیموویچ، از اعضای اتحادیه صهیونیست در توییتر خود افزود: «هیچ رهبر غربی دیگر جرات نمی کند چنین اظهارات نژادپرستانه ای را بر زبان براند.»

دنیس مک دوناگ، رئیس کارکنان کاخ سفید نیز تلاش نتانیاهو را برای مبرا کردن خود در خصوص این اظهارات رد کرده است. 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


آیا به غرب می توان اعتماد کرد؟
این اقدام که در مرحله‌ای حساس از مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته واکنش اتحادیه اروپا به برنده شدن ایران در برخی از پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و بی‌اثر کردن تحریم‌های این اتحادیه است.

به گزارش سپیدار خبر: از دانا, رویترز از تلاش اتحادیه اروپا برای بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌هایش خبر داد.

یک نامه ارسالی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که این نهاد همزمان با انتشار اخباری مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی و کاهش محدودیتهای تجاری به دنبال بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌ها است.

این اقدام که در مرحله‌ای حساس از مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته واکنش اتحادیه اروپا به برنده شدن ایران در برخی از پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و بی‌اثر کردن تحریم‌های این اتحادیه است.

این ۴۰ شرکت پیش از این در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشتند زیرا این اتحادیه اعتقاد داشت آنها به شرکت کشتیرانی ایران که پیش از این در لیست سیاه قرار داشت، مرتبط بودند.

در نامه ۱۲ مارس اتحادیه اروپا به مریم طاهر، وکیل شرکتهای کشتیرانی، علت بازگشت نام آنها به لیست تحریمها مالکیت شرکت کشتیرانی ایران بر آنها یا ارائه آموزش و خدمات از سوی این شرکتها به شرکت کشتیرانی ایران و کارکنان آن اعلام شده است.

به گزارش تسنیم با این حال به اعتقاد این حقوقدان اقدام اتحادیه اروپا کاملا با اهداف سیاسی انجام شده و هیچ سندیتی ندارد.

هدف از تحریم‌های اتحادیه اروپا افزایش فشار بر دولت ایران برای حرکت به سمت توافق هسته ای است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:ادامه حسن‌نیت غرب ,در برابر ایران, تحریم 40 شرکت ,دیگر! , آیا به غرب می توان اعتماد کرد؟,سپیدار آنلاین,سپیدار خبر , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
sepidarnews: آخرین تحولات یمن؛
منابع مطلع در یمن از پیشروی نیروهای کمیته‌های مردمی به سوی جنوب خبر دادند و اعلام کردند که با پیشروی نیروها،‌ خانواده رئیس جمهور مستعفی از عدن فرار کرد.

به گزارش سپیدار خبر:بعد از پیشروی سریع نیروهای جنبش انصارلله به سمت جنوب، اعضای خانواده «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از استان عدن فرار کردند.

یک منبع مطلع در یمن با اعلام این خبر به «فارس» گفت که اعضای خانواده رئیس‌جمهور مستعفی به سمت استان «حضرموت» رفتند.

بنا بر این گزارش،‌ قرار است این افراد از استان حضرموت به سمت کشور عمان راهی شوند.  

از سوی دیگر جلال پسر منصور هادی به دبی گریخت و گفته می‌شود اموال زیادی را با خود برده است‎.

از میدان نبرد نیز خبر می‌رسد که نیروهای جنبش انصارالله به کمک ارتش یمن کنترل پایگاه «لبوز» واقع در استان جنوبی «لحج» در شمال استان عدن را در دست گرفته‌اند. اما وبگاه خبری «یمن نیوز» اعلام کرد که نیروهای وابسته به هادی موفق شدند کنترل این پایگاه را از دست نیروهای مقابل خارج کنند.

سقوط پایگاه، فرار دهها نیرو از نیروهای القاعده و نیروهای شورشی وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی را در بر داشته است.

برخی شاهدان عینی مدعی شدند که نیروهای مردمی و وابسته به جنبش انصارالله به 15 کیلومتری استان جنوبی عدن رسیده‌اند؛‌ استانی که رئیس‌جمهور مستعفی به آنجا گریخت و آن را پایتخت یمن اعلام کرد؛ کاری که بر خلاف قانون اساسی یمن بود.

همچنین سه‌شنبه، درگیری شدید بین نیروهای انصارلله و ارتش یمن با نیروهای القاعده و نیروهای شورشی هادی در اطراف پایگاه هوایی العند در استان لحج در گرفت.

پایگاه نظامی البوزه واقع در استان لحج نیز عصر سه‌شنبه به دست نیروهای انصارلله افتاد. از طرفی دیگر نیز نیروهای انصارلله مسیر بین دو استان شبوه و مأرب را از داعش و شورشی‌های هادی پاکسازی کردند که همین امر موجب قطع شدن کمک به داعشی‌ها شده است‎‎.

 

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب: انصارالله , 15 کیلومتری عدن, خانواده «هادی» ,از عدن ,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین,فرار کرد , تحولات ,یمن ,ارتش ,عدن , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 

از گورخری پرسیدم: تو سفیدی راه راه سیاه داری، یا اینکه سیاهی راه راه سفید داری؟

گورخر به جای جواب دادن پرسید: تو خوبی فقط عادت های بد داری، یا بدی و چندتا عادت خوب داری؟ ساکتی بعضی وقت ها شلوغ می کنی، یا شیطونی و بعضی وقتها ساکت می شی؟ ذاتا خوشحالی بعضی روزها ناراحتی، یا ذاتا افسرده ای و بعضی روزها خوشحالی؟ لباس هات تمیزن فقط پیراهنت کثیفه، یا کثیفن و شلوارت تمیزه؟

و من دیگه هیچ وقت از گورخرها درباره ی راه راهاشون چیزی نپرسیدم!

شل سیلور استاین

داشتن دیدگاه گورخری در روانشناسی به این معنی است که آدم ها را مجموعه ای از ویژگی های خوب و بد بدانیم.
زمانی که ما یک سری باید و نباید برای خودمان و دیگران تعریف می کنیم و معیار رفتار دیگران را باید و نبایدهای خودمان قرار می دهیم هیچ گاه شرایط مناسبی برای گفت و گو به وجود نمی آید چون معتقدیم که نگرش درست، نگرش من و راه درست، راه من است و در نتیجه می خواهیم به این نتیجه برسیم که ما برتر هستیم.
پس برای ایجاد رابطه سالم نیاز است که با دیدگاه گورخری به زندگی و روابط نگاه کنیم بدین معنا که آدم ها نه بد هستند و نه خوب.

نویسنده:سعید جنگجوی

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

به گزارش سپیدار خبر از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای. در آستانه فرا رسیدن سال جدید، نرم‌افزار تلفن‌همراه KHAMENEI.IR شامل آرشیو تمامی سخنرانی‌ها و پیام‌های رهبر انقلاب در ۲۵ سال اخیر، برای سیستم‌عامل‌های اندروید(Android) و آی.او.اس (IOS) منتشر شد.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/139312241624a9311.jpg
کاربران محترم در این برنامه می‌توانند علاوه بر دریافت به‌لحظه‌ی آخرین رویدادهای مرتبط با رهبر انقلاب، متن کامل تمامی بیانات، پیام‌ها، نامه‌ها و خاطرات ایشان از سال ۶۸ تا امروز را به صورت آفلاین و با قابلیت جستجوی پیشرفته، بر روی گوشی تلفن همراه خود داشته باشند.
دسترسی آسان به محصولات و تولیدات KHAMENEI.IR از جمله پیامک‌های خبری و تصاویر دیدارها، کلیپ‌های صوتی و متن زندگی‌نامه از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.
 این برنامه را از پیوندهای زیر دریافت کنید. اندروید | آی‌او‌اس

  

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:رونمایی,از نرم‌افزار ,تلفن‌همراه KHAMENEI,IR ,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 
سپیدار خبر: جولان سفیران در استان باید پاسخ داده شود/ پیگیری می شود:
 
آمدن دیپلمات های خارجی برای استان خراسان جنوبی حائز اهمیت است ولی اینکه چگونه باعث شویم تا حرمت و اخلاص این مردم شکسته نشود مهم است.

به گزارش سپیدار خبر از خاورستان، میزبانی مردم خراسان جنوبی همیشه زبان زد مسئولان و مدیران بوده و هست ولی متأسفانه برخی ها از این میزبانی و شاید اخلاص این مردم کمال استفاده را می برند و مسئولان بدون هیچ توجهی از کنار آن می گذرند.

 

آمدن دیپلمات های خارجی برای استان خراسان جنوبی حائز اهمیت است ولی اینکه چگونه باعث شویم تا حرمت و اخلاص این مردم شکسته نشود مهم است.

 

سفر سفیر سوئیس به عنوان اولین دیپلمات خارجی در بیرجند نه تنها هیچ گونه اثری برای استان نداشت بلکه با حضورش در امور حکومتی ما نیز دخالت کرد.

 

با آمدن وی اغلب مسئولان استان جلساتی با وی داشتند و در نهایت با گفتن این جملات که" برای ارتباط با کشور من، باید با آمریکا توافق خوبی داشته باشید و بنده در ایام چیدن زعفران دوباره به استان خراسان جنوبی سفر خواهم کرد،" اولین توهینی بود که نثار کشور ایران و مردم با اخلاص خراسان جنوبی شد و این چیزی نبود جز ساده گیر آوردن مسئولان استان.

 

متأسفانه اینکه چرا مسئولان در قبال این سخنان حرفی به میان نیاوردند و کام از کام سخن نگفتند سوالی است که باید از خودشان پرسید! اما آنچه باید گفت این است که آیا سفرای زحمتکش ما در دیگر کشورها می‌توانند در خصوص مسائل اینچنینی دخالت کنند یا خیر؟

 

با سفر سفیر سوئیس به استان همه خوشحال بودند اما غافل از اینکه آمد و نقش خود را به خوبی و در راهی که خودش خواست ایفا کرد و رفت.

 

دومین توهینی که در عرض چند ماه به کشور ایران و مسئولان استان وارد شد سخنان سفیر افغانستان بود که تنها در این باب مدیر گمرک استان در گوشه ای به نقد آن برخواست.

سفیر افغانستان در همه ی جلساتی که با مسئولان و نخبگان و دانشگاهیان استان برگزار کرد بلا استثنا این جمله خود را مرتب تکرار کرد و آن این بود:" به دلیل اینکه کالاهای بی کیفیت و همچنین قاچاق از مرزهای ایران وارد افغانستان می شود باعث شده است تا بازارچه ها بسته شوند."

 

با اینکه بارها و بارها این جمله بیان شد ولی هیچ کدام از مدیران استان در قبال این حرف موضع گیری نکرند و ساده از کنار آن گذشتند.

 

اما باید گفت، تا جایی که ما یادمان است کالاهای قاچاق ازافغانستان وارد بازار ایران می شد نه از ایران به بازار افغانستان.

کشور افغانستان در سال جاری چندین بار از جمله در تاریخ 93/10/11 با بستن مرز باعث شد تا 200 کامیون حامل سوخت کشور در پشت مرزها معطل و منتظر تصمیمات مقامات کشور افغانستان شوند که البته در این خصوص نیز هیچ یک از مسئولان کشوری موضعگیری نکردند که نکردند.

شرح کامل خبر را در اینجا بخوانید .

جای این سوال باقی است که آیا محصولات تولیدی کشور ایران واقعا بی کیفیت است و مردم ایران اکنون نقش قاچاقچی را بازی می کنند؟ که پاسخ این سوال را نیز باید مسئولان جواب دهند البته اگر می شنوند.

 

بدون تردید کشور ایران از جمله کشورهایی است که اگر عهدی و توافقی را منعقد کند طبق آن عمل می کند و البته در این راستا کوتاهی برخی افراد را نمی توان به مخدوش کردن عهد نسبت داد ولی آنچه در جهان مطرح می باشد و همیشه نیز اینگونه بوده است اینکه ایران در قبال همه ی کارشکنی های دشمنان محکم بر عهدش استوار است.

 

در این بین استان خراسان جنوبی نیز که دارای مردم ساده دلی است و بعضا از همین ویژگی استفاده های سوئی شده است 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغاستان دارد که در این میان با چهار بازارچه مرزی امورات مرزنشینان استان تعمین می شود ولی متأسفانه با بسته شدن سه بازراچه توسط مقامات کشور همسایه این امورات مختل گردیده که بارها از طریق صدا و سیما شاهد آن بوده ایم.

 

سفیر افغانستان با بیان اینکه " برخی از مقامات کشورم این اعتقاد را دارند که از این مرزها کالای بی کیفیت و قاچاق وارد می شود " مُهری را بر ادعای بسته بودن مرزها گذاشت ولی در این خصوص مسئولان استان نه تنها متوجه نشدند بلکه واکنشی نیز در جواب آن ارائه نکردند.

 

اینکه فردی بیاید و در امورات کشور عزیزمان دخالت کند جای هیچگونه بخششی را نمی گذارد مگر اینکه از گفته ی خود پشیمان شود.

پاسخ های مسئولین در این زمینه نیز می تواند نقطه ی عطفی باشد برای به اوج رسیدن کشور و به خصوص استان خراسان جنوبی.

سایت خاورستان این آمادگی دارد که پاسخ های مسئولین استان را در این رابطه جویا شود.

امیدواریم استان خراسان جنوبی به محل جولان برخی افراد تبدیل نشود که بخواهند از این استان خود را مطرح کنند که جز میسر نخواهد شد جز با هوشیاری و تیزبینی مسئولان زحمتکش استان که تا اکنون از انجام آن دریغ نکردند.

انتهای پیام/ط

 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


سپیدار خبر: سرپرست مرکز مدیریت حوادث خراسان جنوبی:
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو پانزدهمین دانشگاه کشو است که اورژانس هوایی در آن راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار سپیدار خبر از خاورستان؛ علی دلخروشان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاحیه اورژانس هوایی استان اظهار کرد: در سطح کشور یک بالگرد تخصصی به عنوان مینی‌کوپتر فقط در اختیار اورژانس تهران قرار گرفته است.

 

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو پانزدهمین دانشگاه کشور است که اورژانس هوایی در آن راه اندازی شده است

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو پانزدهمین دانشگاه کشور است که اورژانس هوایی در آن راه اندازی شده است، یادآور شد: اندیکاسیون‌های پرواز این بالگرد بسیار خاص هستند و این‌گونه نیست که هر مریضی به وسیله این بالگرد منتقل شود.

 

دلخروشان افزود: حدود 150 کیلومتر شعاع پرواز این بالگرد به صورت رفت و برگشت است .

 

وی با اشاره به هدف ایجاد اورژانس‌هوایی  که خدمات تخصصی بسیار مهم در استان است ادامه داد: با توجه به پراکندگی در سطح استان و صعب‌العبور بودن بعضی از مسیر ها؛ این اورژانس افتتاح شد.

 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هماهنگی برای استارت و تیک‌آف این بالگرد بر عهده حوزه فوریت‌های دانشگاه خواهد بود ابراز داشت: پرواز و عدم پرواز این بالگرد بر عهده حوزه نظارت بر این بالگرد است.

 

در صورت لزوم آمبولانس زمینی نیز همزمان با انجام یک ماموریت اورژانسی فعال خواهد شد

دلخروشان با اشاره به اینکه در صورت لزوم آمبولانس زمینی نیز همزمان با انجام یک ماموریت اورژانسی فعال خواهد شد تصریح کرد: اگر زمانی اورژانس هوایی در ماموریتی دچار حادثه‌ای شد؛ اورژانس و یگان زمینی نیز این ماموریت را بر عهده خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد بالگرد اورژانس هوایی به صورت دو ماه منعقد شده گفت: بستن این نوع قرارداد در سطح کل کشور یکسان است و پانزدهم اردیبهشت‌ماه 1394 این قرارداد به پایان خواهد رسید و این قرارداد  دوباره تمدید خواهد شد.

 

انتهای پیام/ ر

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 خطیب جمعه تهران:ایران حامی تمامیت ارضی عراق است


خطیب جمعه تهران به اظهارات دردسرساز دستیار روحانی که حتی باعث تحریک مقامات عراقی نیز شده بود واکنش نشان داد.
به گزارش sepidarkhabar.tk صراط: امام جمعه موقت امروز تهران با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران حامی تمامیت ارضی عراق است، گفت: کمک‌های ایران به عراق برای ناکام گذاشتن دشمنان در تجزیه این کشور است.

به گزارش صراط، «علی یونسی» دستیار ویژه رییس جمهور در «امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی»، روز یکشنبه گذشته در مراسمی موسوم به «همایش بزرگ هویت ایرانی» در «مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن» سخنانی را بیان کرد که به دردسری تازه برای دیپلماسی کشورمان تبدیل شد و اظهارات خطیب جمعه تهران نیز واکنشی به آن قلمداد می شود.

علی یونسی گفته بود،‌ «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

این اظهارات واکنش تند عراق را به همراه داشت به طوری که «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه این کشور تاکید کرد که عراق به هیچ دولت و کشوری اجازه نداده و نخواهد داد که حاکمیتش را نقض کند.

وی در واکنش به اظهارات «علی یونسی» دستیار ویژه «حسن روحانی» در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی که از «امپراطوری ایران به پایتختی بغداد» سخن گفته، به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت: عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند.


به گزارش فارس، خطیب جمعه تهران با تبریک به ارتش و نیروهای مردمی عراق به خاطر پیشروی در صلاح‌الدین و تکریت اظهار داشت: امیدوارم خداوند به مردم و ارتش عراق صبر عطا کند تا زمانی که ریشه داعش از این کشور به کلی نابود شود و مطمئن باشند که خداوند به آنان کمک خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ایران اسلامی دولتی است که در عرصه مبارزه با تروریست‌ها آنگاه که دولت‌های مستکبر ذره‌ای به عراق کمک نکردند، در عرصه مستشاری و دیگر عرصه‌ها به میدان آمد و به عراق کمک کرد.

وی تصریح کرد: ایران حامی تمامیت ارضی عراق است و کمک‌های ایران به این کشور برای این است که دشمنان را در تجزیه عراق ناکام بگذارد، ما نه تنها مرزهای عراق را به رسمیت می شناسیم بلکه مرزهای همه جهان و مرزهای بین المللی را محترم می‌شناسیم و فقط یک رژیم را زیر این آسمان رژیم جعلی، اشغالگر و غاصب می‌دانیم که آن هم نظام صهیونیستی اسرائیل است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر همین اساس یادآور شد: برادران عراقی ما بدانند که جمهوری اسلامی ایران همراه آنان است برای ساختن عراقی سرافراز و سربلند تا عراق بتواند در برابر همه توطئه‌های دشمنان مقاوم باشد و ایستادگی کند.

وی با اشاره به 24 اسفند سال 63 که منافقان مکار صدام جنایتکار اقدام به بمب‌گزاری در نماز جمعه تهران کردند گفت: در آن روز که مقام معظم رهبری خطیب نماز جمعه بودند، در اثر انفجار بمب 14 نفر از نمازگزاران به شهادت رسیدند و 68 نفر نیز مجروح شدند.

آیت‌الله خاتمی همچنین مرحوم مرتضایی‌فر آن زمان دست آقا را از تریبون کنار کشیدند ولی این خطیب شجاعانه پشت تریبون آمد و آن روز استقامت شما مردم تهران مایه مباهات شد، تکه‌های بدن عزیزانی که به شهادت رسیدند روی درخت‌ها و دیوارهای دانشگاه تهران دیده می‌شد و شما مردم با عزاداری شعار «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» سر دادید، آن خطیب گرانقدر که امروز زعامت ایران اسلامی و راهنمایی جهان تشیع را برعهده دارد زینت خطابه جمعه شد.

وی با اشاره به روز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و لزوم بزرگداشت شهدا، گفت: روز بزرگداشت شهیدان روز بیعت با آنان است و کسانی که در هر عرصه‌ای اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به این کشور خیانت می‌کنند بدانند که بی‌تردید به خون شهدا خیانت کردند، از سنت‌های حسنه ملت عزیز ایران برپایی یادواره‌های شهداست که باید هرچه باشکوه‌تر برپا شود و در این یادواره‌ها هم بایستی از آرمان شهیدان گفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده را تایید کردند و امین خواندند لکن گفتند که نگرانند چون ما با یکسری افراد درست و حسابی طرف نیستیم بلکه ما با یکسری حقه‌باز طرفیم، با یکسری افراد مکار طرفیم، آنان پیروز شوند هیچ اصلی را نمی‌شناسند و پیمان سرشان نمی‌شود.

وی ادامه داد: روز گذشته اوباما بار دیگر تحریم های 20 ساله ایران را تمدید کرد، معنای این اقدام آن است که این افراد اصلا به اخلاق سیاسی پایبند نیستند، ما نمی‌دانیم آینده این مذاکرات چه می‌شود اما می‌خواهم به صراحت به ملت ایران بگویم که تاکنون در مذاکرات هسته‌ای این ملت بزرگ ایران بوده که پیروز شده است،‌ در این مذاکرات که بیش از یک سال به طول انجامیده، این شما مردم ایران هستید که چهره پیمان‌شکنانه و مکار آمریکا را به دنیا نشان دادید.

آیت‌الله خاتمی در ادامه یادآور شد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند، می‌خواهند آمریکا را چهره‌ای صلح‌طلب نشان دهند اما شما مردم بزرگ ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان دادید که این چنین نیست، آنان همان دست‌های چدنی هستند که با مخمل پوشانده شده است، عده‌ای در داخل کشور می‌گفتند برخی مدام بهانه به دست آمریکایی‌ها می‌دهند، حالا که طی یک سال گذشته به دست آمریکایی‌ها بهانه ندادید اما این مدت نشان داد که شیطنت در ژن دولتمردان آمریکا نهفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنانش تصریح کرد: سخن این است که این مذاکرات یک سال و اندی گذشته بار دیگر صحبت‌های ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) را تاکید کرد که فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است».

وی افزود: دنیا متوجه شد که آمریکا با اساس انقلاب اسلامی ایران مشکل دارد و می‌خواهد نظام اسلامی نباشد اما شما ملت بزرگ ایران اثبات کردید که ملتی هستید که خسته نمی‌شوید اما به فضل خدا دشمن را خسته خواهید کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب طی هفته گذشته، متذکر شد: ایشان در دیدار با مسئولان محیط زیست بر حفاظت از محیط زیست تاکید خاص داشتند و آن را وظیفه حاکمیتی دانستند، ایشان از زمین‌خواری و اخیرا هم کوه‌خواری انتقاد کردند و فرمودند جرم است و مسئولان ذیربط باید در این رابطه ذره‌ای کوتاه نیایند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تبدیل به قانون کند، گفت: بیانات اخیر ایشان موعظه یا نصیحت نیست بلکه یک دستور است و بایستی تبدیل به یک قانون شود.

وی با اشاره به آغاز سال جدید با بیان اینکه سنت‌های خوب نوروزی مورد تایید است اما یادمان باشد شاد بودن به معنای شکستن خطوط قرمز خدا نیست، به مراسم چهارشنبه‌سوری پایان سال اشاره و تصریح کرد: ملت ما ملت فرهیخته‌ای است، از منظر حقوقی این آتش‌بازی‌ها تجاوز به حقوق دیگران محسوب می‌شود و از منظر شرعی نیز با توجه به اینکه مومنان را اذیت می‌کند، حرام است؛ از همه جوانان و بزرگ‌ترها می‌خواهم که در این وادی‌های خطرزا وارد نشوند که بسیاری عیدها به خاطر همین آتش‌بازی‌ها تبدیل به عزا شده است.

آیت‌الله خاتمی گفت: امسال عید نوروز ما در شرایطی قرار دارد که فرزندان حضرت زهرا (س) در عزا هستند، انشالله حریم فاطمه را نگه داریم تا عاقبت‌ بخیر شویم.

وی همچنین با اشاره به اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هفدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری در هفته‌ای که گذشت برگزار شد، در این اجلاسیه رئیس جدید خبرگان رهبری انتخاب شد، آیت‌الله مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان به حق مصداق عالم ربانی بود و رئیس منتخب جدید هم حضرت آیت‌الله یزدی بزرگی است که سابقه درخشان علمی، مبارزاتی با طاغوت و سابقه تبعیدها دارد و از افتخارات بزرگ آیت‌الله یزدی نیز ولایتمداری ایشان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: بنده دو دوره است که در مجلس خبرگان رهبری حضور دارم، 8 دوره انتخاب رئیس و هیات رئیسه داشته‌ایم، در هیچ یک از این 8 دوره به اندازه این دوره بداخلاقی از رسانه‌ها و برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها ندیدیم، به نظر می‌رسد آنان خبرگان را هنوز نشناخته‌اند در حالی که خبرگان، عالمان متعهد و فرهیخته هستند که دوره احساسات جوانی آنان هم گذشته است براساس اعتقاداتشان به فضل خدا رای می‌دهند.

آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: می‌خواهم تنها یک نصیحت به برخی رسانه‌ها که نادرست در جریان انتخابات هیات رئیسه خبرگان رهبری عمل کردند، داشته باشم؛ دیدید که بسیاری از پیش‌بینی‌های شما خلاف از آب درآمد و البته در عالم تحلیل اشکالی ندارد اما تقاضایم این است که اعضای خبرگان رهبری که در واقع سرمایه‌های این کشور هستند را در مسلخ حزبی و جناحی‌تان از بین نبرید، آنان برای کشور سرمایه هستند، خبرگان رهبری در هیچ جناحی و حزبی و جریانی به فضل خدا قرار ندارند.

وی در پایان گفت: انتخابات رئیس و هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این دوره بسیار با صمیمت برگزار شد، از آنجا که بنده عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هستم لذا از درون و برون خبر داشتم و باید بگویم بسیار با صمیمیت و آرامش انتخابات برگزار شد و تا نتیجه انتخابات معلوم شد کاندیداهایی که نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند بلافاصله به فرد منتخب تبریک گفتند، این یعنی یک انتخابات خوب، امیدواریم سال آینده انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به این شکل و بدون هیچ چالشی برگزار شود.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 68 صفحه بعد