سپیدار خبر
 



دموکرات‌های سنای آمریکا با مانع‌تراشی از تصویب لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا خودداری کردند و بنابراین این وزارتخانه مهم آمریکا در صورتیکه بودجه‌اش تأمین نشود، تا ۵ روز دیگر تعطیل خواهد شد.

به گزارش سپیدارخبر، از فارس. دموکرات‌های سنا برای چهارمین بار، لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا را بلوکه کردند و دستورات مهاجرتی «باراک اوباما» را لغو کردند و در حالیکه پنج روز تا تعطیلی جزئی دولت فدرال آمریکا باقی نمانده است، دیگر نمایندگان کنگره را در تنگنا گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، دموکرات‌های سنا روز دوشنبه (دیروز) در جلسه رأی‌گیری سنا با 47 رأی مخالف در مقابل 46 رأی موافق موجب شدند که جمهوری‌خواهان سنا نتوانند 60 رأی مورد نیاز برای فرستادن این لایحه به مجلس نمایندگان آمریکا را به دست نیاورند و لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا تصویب نشود.

طبق این گزارش، سناتور «دین هلر» از ایالت نووادا همچون گذشته به این لایحه رأی مخالف داد و مانع از تصویب شدن آن در سنا شد.

«میچ مک کونل» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا به دنبال این اقدام دموکرات‌ها از آنها به شدت به دلیل مانع تراشی در مسیر تصویب این لایحه انتقاد کرد و گفت که این تاکتیک‌های آنها مانع از تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا شد.

دموکرات‌ها خواستار تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا بدون تغییر دستورات مهاجرتی اوباما هستند اما «هری رید» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که جمهوری‌خواهان به ندای حزب خود گوش نمی‌دهند که تأکید دارند بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا باید از نزاع در خصوص موضوع مهاجرتی جدا باشند.

باراک اوباما و «جه جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا به طور مداوم هشدار داده‌اند که عدم تأمین بودجه این وزارتخانه، امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

به گفته جانسون، اگر وزارت امنیت داخلی آمریکا تعطیل شود، 75 تا 80 درصد کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا مجبورند بدون حقوق کارکنند و 30 هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه مجبورند به مرخصی فرستاده شوند.

جانسون همچنین درباره تصویب یک لایحه یک ماهه و دو ماهه برای تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا به صورت موقت نیز هشدار داده است.

نزاع بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا در شرایطی است که گروه تروریستی «الشباب» سومالی یک نوار ویدئویی را منتشر کرده است و در آن تهدید به حملات تروریستی به فروشگاههای آمریکا را کرده است.

طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست که اقدام بعدی کنگره برای تأمین بودجه این وزارتخانه آمریکا چیست.

«مایکل مک کائول» رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس می‌گوید که احتمالاً جمهوری‌خواهان در تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی تأمین بودجه این وزارتخانه آمریکا با گزینه‌های سختی مواجه هستند.

جمهوری‌خواهان سنا در حال بررسی راهبردی هستند تا برخی از الحاقیه‌های مهاجرت را جدا از لایحه بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا بررسی کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا محافظه‌کاران از این طرح حمایت خواهند کرد یا خیر.

از طرف دیگر، «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حین نشست خبری روز چهارشنبه هفته جاری، گام‌های بعدی که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در خصوص لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا در نظر دارند را اعلام خواهد کرد.
 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 اسفند 1393برچسب:وزارت امنیت داخلی, آمریکا در یک قدمی تعطیلی,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند



هفته اول لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال پرسپولیس با ارایه یک فوتبال تهاجمی تیم لخویای قطر را شکست داد.

خبرگزاری فارس: پرسپولیس در آسیا پرسپولیس شد/ پیروزی پُرگل مقابل لخویا
سپیدارخبر: پرسپولیس در آسیا پرسپولیس شد/ پیروزی پُرگل مقابل لخویا

-------------------------------

به گزارش سپیدار خبر، از فارس. اولین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل لخویای قطر از ساعت 18 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در حضور 15 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد که  بازی با نتیجه3  بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد. گابریل در دقیقه 10 از پشت محوطه جریمه لخویا شوت زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه لخویا به بیرون رفت.

در دقیقه 18 گابریل مهاجم برزیلی پرسپولیس صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد که شوت او از داخل محوطه جریمه لخویا با اختلاف کمی از کنار دروازه تیم قطری به بیرون رفت.

بعد از این صحنه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

در دقیقه 39 ارسال بازیکنان قطری روی دروازه پرسپولیس به سوریا مهاجم لخویا رسید که ضربه سر او را سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس مهار کرد.

پرسپولیس در نیمه اول نمایش قابل قبولی ارایه کرد هرچند در گلزنی موفق نبود اما برتری نسبی به حریف قطری داشت.

نیمه دوم پرسپولیس هم بازی کند و آرام آغاز شد.

در دقیقه 57 سوریا پا به توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و ارسال او به نام‌هی بازیکن کره‌ای لخویا رسید که ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

گل: در دقیقه 60 اولین گل آسیایی پرسپولیس به ثمر رسید. ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه لخویا ارسال کرد و محسن بنگر با یک ضربه سر دقیق دروازه لخویا را باز کرد.

گل دوم: در دقیقه 65 پرسپولیس روی یک کار تیمی گل دومش را به ثمر رساند. گابریل پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به طارمی پاس داد و این مهاجم هم با یک پاس پشت پای زیبا هادی نوروزی را صاحب توپ کرد تا او با یک ضربه فنی و دقیق برای دومین مرتبه دروازه لخویا قطر را باز کند.

پرسپولیس در این دقایق بازی هجومی و تماشاگر پسندی را ارایه کرد.

در دقیقه 74 بازی‌ خشن بازیکنان قطری باعث شد که بازی به جنجال کشیده شود و بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. در این صحنه هم داور به هیچ بازیکنی کارت زرد نشان نداد.

بازیکنان لخویا هرچه به آخر بازی نزدیک‌تر می‌شدند خشن‌تر بازی  کردند.پرسپولیس در این مسابقه فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی ارایه کرد و حتی بعد از زدن 2 گل بازهم به سوی دروازه لخویا حمله کرد.

پنالتی و گل سوم: در دقیقه 83 محمد نوری پا به توپ وارد محوطه جریمه شد که با خطای پنالتی سرنگون شد. کاپیتان پرسپولیس خودش این ضربه پنالتی را تبدیل به گل سوم کرد.

بعد از گل سوم هم پرسپولیس بازهم حمله کرد این در حالی بود که پرسپولیس در لیگ برتر ایران در این فصل خوب بازی نکرد و نتایج خوبی نگرفته است.

پرسپولیس بعد از گل سوم هم همچنان حمله می‌کرد تا هواداران این تیم بعد از مدت‌ها پرسپولیس واقعی را ببینند.

در دقیقه 90 امید عالیشاه در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان لخویا قرار گرفت که ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

پریرا از سریلانکا داور مسابقه در دقیقه 75 اولین کارت زردش را به محمد عبدالله از لخویا نشان داد. و جونیور هم دومین بازیکن اخطاری تیم لخویا بود.

دیگر دیدار این گروه از ساعت 20 و 55 دقیقه بین دو تیم النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان برگزار می‌شود.

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری (کاپیتان)، احمد نورالهی، امید عالیشاه، هادی نوروزی، فرناندو گابریل و مهدی طارمی( در دقیقه 87 علی علیپور)

سرمربی: حمید درخشان

انتهای پیام/خ

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 اسفند 1393برچسب:پرسپولیس در آسیا, پرسپولیس شد/, پیروزی پُرگل مقابل لخویا,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس حذف یارانه ثروتمندان را ضروری دانست و اظهار داشت: دولت در حذف یارانه ثروتمندان تعلل می کند در حالی که طبق مصوبه مجلس در سال جاری باید این یارانه قطع می شد.

گروه سیاسی،فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز با تاکید بر اینکه دولت تا کنون مصوبه مجلس مبنی بر حذف یارانه افراد پردرآمد را اجرایی نکرده، گفت: حذف یارانه ثروتمندان و افراد پردرآمد قانون است و قانون باید اجرا شود.دولت در حذف یارانه ثروتمندان تعلل می کند
وی با تاکید بر اینکه تا کنون بسیاری از افراد بدون اینکه کمترین نیازی به یارانه داشته باشند، از یارانه استفاده می کردند، افزود: یارانه نقدی برای افراد کم درآمد است تا در پی افزایش قیمت حاملهای انرژی آنها بتوانند معیشت خود را تامین کنند نه اینکه ثروتمندان، سرمایه داران و بی نیازان یارانه دریافت کنند.
به گزارش سپیدار خبر،از بولتن. چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه انتظار مجلس از دولت اجرای درست قوانین است، گفت: مجلس در لایحه بودجه سال آینده هم دولت را موظف کرده تا یارانه افراد پردرآمد حذف شود. بنابراین دولت باید با تعیین معیارها و شاخصه هایی در این زمینه اقدام کند.
آلیا در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای یارانه به خارج نشینان تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس یارانه فقط و فقط باید به افراد نیازمند داده شود و مابقی افراد نباید یارانه بگیرند.
وی با بیان اینکه دولت درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را باید به خود مردم بازگرداند، افزود: وقتی دولت درآمد حاصله را برای ایجاد اشتغال، تولید، توسعه مناطق محروم، احداث بیمارستانها، تاسیس دانشگاهها و مراکز آموزشی و ... هزینه کند، فواید آن به کل جامعه باز می گردد.
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در هنگام دعوت مردم به انصراف از یارانه، برخی از ثروتمندان و بی نیازان انصراف ندادند، تصریح کرد: در حال حاضر دولت با مصوبه مجلس این اجازه را دارد که اقدام و یارانه آنها را حذف کند.
آلیا تصریح کرد: اگر دولت فقط به نیازمندان یارانه دهد و یارانه بی نیازان را حذف کند می تواند با درآمد آن به رونق و توسعه کشور کمک کند که ما امیدواریم این اتفاق در سال 94 بیافتد.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب: دولت در حذف یارانه, ثروتمندان تعلل ,می کند,دولت,یارانه ,ثروتمندان,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
سخنان جان کری، نشانه عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی

 

مشکل اصلی توافق متوجه ایران نیست، بلکه آمریکا نمی تواند میان تمکین به زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و خواست جامعه جهانی برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای یکی را انتخاب کند
گروه بین الملل - سخنان جان کري با این مضمون که اگر ايران آماده تصميم گيري هاي لازم براي پيشبرد مذاکرات نباشد آمريکا حاضر است که مذاکرات را ترک کند، بیانگر ناکامی آمریکا در تحمیل خواسته های خود به ایران در جریان مذاکرات است. 
 
به گزارش سپیدار خبر، این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که مسئولین مختلف رژیم صهیونیستی نسبت به انجام توافق بین ایران و غرب در حال واکنش شدید و مستمر هستند و دائم هشدار می دهند که نباید با ایران توافق کنید!
 
این نوع سخنان آمریکایی ها و ارتباط آن با واکنش اسرائیل و پیگیری برنامه ایران هراسی، نشان می دهد که در صورت شکست مذاکرات، مسوولیت این شکست مذاکرات متوجه آمریکا است و ثابت می کند که آمریکا نه تنها پایبند به حل مسائل بین المللی از طریق مذاکره نیست بلکه روش های زور مدارانه و قلدری و دخالت در امور کشورها و اعمال خشونت را راهکار همراهی کشورها با خود می داند.


زیاده خواهی آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات، مانع حل دیپلماتیک مذاکرات هسته ای است
از آن جا که اسرائیل دائم در حال خط و نشان کشیدن و تهدید کردن کشورهای مختلف منطقه است و آمریکا خود را متعهد به تضمین امنیت اسرائیل می داند، لذا ناگفته پیداست که آمریکا در مذاکرات به دنبال اعمال زور و فشار است و از روش های مختلف تحریم، جریان سازی خبری و اعمال فشار بر کشورها برای اجرای خواسته خود استفاده می کند و منافع کشورهایی مانند اسرائیل و دوستان و همپیمان های آمریکا اهمیت دارد وحقوق کشورها و ملت های جهان برای آمریکا اهمیت ندارد. 
اعمال فشار و پیش دستی وزیر خارجه آمریکا، نشان می دهد که با این سخنان، به دنبال آن است که ایران از مواضع خود عقب نشینی کند و حقوق خود را کنار بگذارد. 
از سوی دیگر، در حالی که اختلافات گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد اعتراض دیگر کشورها نیز قرار گرفته است  اما نشان می دهد که موضوع هسته ای ایران به دلایل سیاسی و غیر فنی بر خلاف ادعاهای گذشته با مخالفت آمریکا و اسرائیل همراه است و افراطیون اسرائیل و آمریکا به دنبال عدم توافق با ایران هستند و در عین حال دولت آمریکا نیز برای جلب رضایت اسرائیل و کنگره و جمهوری خواهان و افراطی های دموکرات و جمهوری خواه در کنگره، به دنبال اعمال فشار و پیش دستی در مذاکرات با ایران است تا مسوولیت شکست مذاکرات را متوجه ایران کند اما کشورهای جهان نسبت به این دیدگاه و رفتار اسرائیل و آمریکا اعتراض دارند. 
این مسئله نشان می دهد مشکل اصلی توافق متوجه ایران نیست، بلکه آمریکا نمی تواند میان تمکین به زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و خواست جامعه جهانی برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای یکی را انتخاب کند.
 
 
 
مسوولیت شکست احتمالی مذاکرات متوجه آمریکاست
 
 
در صورت عدم حصول نتیجه و شکست احتمالی مذاکرات مسوولیت کامل آن متوجه آمریکایی ها و برخی کشورهای منطقه است.
 
همه مسوولین کشور تلاش کردند مذاکرات به نتیجه برسد اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد نشان می دهد آمریکایی ها اراده ای برای انجام توافق ندارند و زیاده خواهی‌های آنها علت شکست بوده است.
 
همه نیروهای انقلاب و نظام با مذاکرات همراهی کردند، حتی نیروهای منتقد وارد چالش و نقد جدی نشدند و تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره کنندگان «بچه های انقلاب» بود.
 
چنین توافقی باعث بهبود شرایط کشور در بلند مدت خواهد شد، اما نباید توقع تحول فوری را از نتایج مذاکرات داشت، بهبود شرایط کشور نیاز به تحول اساسی دارد. این تحول باید در برنامه ششم توسعه دیده شود.
 
دولت زحمات زیادی کشیده است و آقای ظریف هوشمندی و مهارت خوبی در مذاکرات از خود نشان دادند و ظرفیت خوبی را به نمایش گذاشتند، در مجموع عملکرد آقای روحانی تا این سطح از مذاکرات خوب بوده است و ان شا الله از این پس هم با رهنمودهای رهبری پرونده را معقولانه مدیریت می کنند و عملکرد قابل قبول فعلی را ادامه بدهند.
نتایج مذاکرات هر چه باشد با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و هماهنگی همه نیروهای انقلاب صورت گرفته است.
در صورتی که آمریکا دست از زیادی خواهی و خوی استکباری خود برندارد، مذاکرات با شکست مواجه خواهد و تقصیر این شکست متوجه این کشور خواهد بود.
اگر ایالت متحده آمریکا از خوی استکباری و زیاده خواهی خود فاصله بگیرد و اجازه دهد قوانین جهانی حاکم باشد، مذاکرات به نتیجه خواهد رسید در غیر این صورت مذاکرات شکست خواهد خورد.
 
 
آمریکا وکیل مدافع اسرائیل نیست 
 
توماس فریدمن نویسنده و متفکر آمریکایی در نیویورک تایمز نوشت: آمریکا در مذاکرات, وکیل مدافع استخدام شده اسرائیل و اعراب سنی مذهب حاشیه خلیج (فارس) نیست که کلام آخر مذاکرات از دهان این کشورها بیان شودˈ. آمریکا منافع خود را دارد. این منافع فقط در محدود شدن توانمندی ایران در ساخت سلاح اتمی خلاصه نمی شود بلکه در خاتمه دادن به جنگ سرد 34 ساله میان ایران و آمریکا نهفته است. 
 
این جنگ سرد ضربه سختی بر منافع ملی آمریکا و هم بر منافع اسرائیل و دوستان عرب آمریکا وارد آورده است. 
 
آمریکا نباید در مقابل تلاشهای اسرائیل و اعراب برای سد کردن راه معامله با ایران از ارزشهای منافع ملی خود غافل بماند. معامله با ایران فقط به نفع امریکا نیست بلکه منافع اسرائیل و اعراب را هم پوشش می دهد. 
 
منافع امریکا امروز بی برو برگرد در معامله هسته ای با ایران نهفته است. این معامله راه را برای حل وفصل مجموعه ای از سایر موضوعات فیمابین واشنگتن و تهران هم باز خواهد کرد. 
 
پاره ای از متحدان امریکا اصلاˈ قائل به سایر منافع توافق با ایران نیستند و تنها راهی که منافع آنها را تامین می کند را منزوی ساختن ایران به صورت یک کشور ضعیف در سطح بین الملل می دانند. 
 
متحدان ما به ایران اعتماد ندارند و البته دلایلی هم بر این بی اعتمادی مرتبط است. همین بدبینی و فشارها از ناحیه اسرائیل، عربستان و امارات بود که سبب تشدید تحریمها علیه ایران شد.
 
اما فشار، پایان راه و تنها راه حل نیست. اگر اینگونه بود ایران باید تا به حال حاضر به چشم پوشی از قابلیتش برای ساخت سلاح هسته ای می شد. 
 
در این منظر ˈکریم سجادپورˈ کارشناس مسائل ایران در موسسه وقفی ˈکارنگیˈ می گوید: ˈاین نظر بازیگران منطقه ای است که معتقدند دیپلماسی با ایران حاصل جمع صفر دارد و حاصلش ˈیا غالب شدن است یا مغلوب شدنˈ. اما نباید نظر امریکا هم همین باشدˈ. 
 
برهان منطقی لازم برای اثبات این مدعا این است که اعتراف کنیم ایران نفوذ قابل توجهی بر روی چندین مورد از دغدغه های اصلی امنیتی امریکا دارد. سوریه، عراق، افغانستان، مناقشه اسرائیل - فلسطینیان، تروریسم، امنیت انرژی و اشاعه سلاحهای هسته ای مهمترین این مواردند. 
 
تنش میان امریکا با ایران، موجب بدتر شدن اوضاع در همه این دغدغه ها بوده است. 
 
آشتی با ایران می تواند به بهتر شدن اوضاع کمک قابل توجهی کند. ایران در شکست دادن طالبان در سال 2001 در افغانستان کمک حیاتی به امریکا داد و این بار هم این قابلیت را دارد که به امریکا کمک کند تا با تسلط کامل بر طالبان خاک افغانستان را ترک نماید. 
 
در این موضوع ˈنادر موسوی زادهˈ تبعه ایرانی - آمریکایی و بنیانگذار مشترک گروه مشاوره ای ˈشرکای ماکروˈ و دستیار سابق ارشد ˈکوفی عنانˈ دبیرکل سابق سازمان ملل هم در این منظر قائل است به اینکه ˈثبات کشورهای عراق و افغانستانˈ همان قدر که برای امریکا حائز اهمیت است برای ایران هم ارزشمند است. ایران که در مجاورت این دو کشور قرار دارد، توانایی اش برای تاثیر گذاری بر دو کشور ضعیف یا قوی، بسیار بیشتر از امریکاستˈ. 
 
موسوی زاده توضیح می دهد: ˈامروز در ایران چالشی میان طرفداران دو عقیده سیاسی مطرح است: افرادی که خواهان آنند که ایران به عنوان یک کشور، فقط منافع ملی اش را مدنظر قرار دهد و در این مسیر حرکت کند و افرادی که ایران را یک کشور همیشه انقلابی می خواهند که با آمریکا و هم پیمانانش چالشی جاودانه داردˈ. 
 
محور عمده مشکلات در ژنو هم به سیاست خارجی ایران باز می گردد. 
 
یک معامله سودمند برای هر دو طرف می توانست راه را برای همکاری در سایر جبهه ها هم بگشاید. 
 
نگارنده مطلب ادامه می دهد:  و اما مشکل دیگری که در این میان رخ می نماید، خاورمیانه و تحولات پرشتاب آن است. 
 
هیچ عاملی بیش از درگیری فرقه ای میان شیعه و سنی، آینده خاورمیانه را تهدید نمی کند. 
 
همین اهرم، حربه ای قوی به دست ˈبشار اسدˈ در سوریه، ˈحزب اللهˈ در لبنان و رهبران عرب داده است تا با متمرکز شدن بر آن، همه ذهن مردم و پیروان خود را از مسائل و مشکلات بنیادین نظیر کندی رشد اقتصادی، بیکاری، فساد و نامشروعیت سیاسی منحرف سازند. 
 
افزایش منازعه میان شیعه و سنی درمنطقه مانع از آن شده که ایران به نحو شایسته از ذخایر سرشار نفت و گاز خود بهره ببرد، منابعی که به راحتی می توانست هژمونی اعراب را در تولید نفت به چالش بکشاند. 
 
در مقابل، منافع ملی آمریکا در سرکوب کردن این احساسات فرقه گرایانه نهفته است نه اینکه آمریکا بیاید و جانب یکی از طرفین منازعه را بگیرد. 
 
عاملی که تاکنون مانع از آن شده است آمریکا سودمندانه برای سرکوب کردن این احساسات، وارد کارزار جنگ شیعه و سنی شود، جنگ سرد ایران و امریکا بوده است. 
 
اگر قرار نیست ما از گفت وگوها به دستاورد دلخواه نرسیم، بهتر است اصلاˈ وارد گفت وگو نشویم. 
 
توجه داشته باشیم منزوی ساختن ایران دیگر مانند گذشته کار ساده ای نیست. چین، روسیه، هند و ژاپن، در ایران منافعی را دنبال می کنند که مغایر با منافع ماست. 
 
ˈسجادپورˈ در این باب می گوید: ˈکنگره امکان دارد اهرم تحریمها را تا قله آن به اوج ببرد، اما متوجه باشد کشورهایی نظیر چین، هرگز به خاطر خوشامد کنگره حاضر نخواهند بود کاملا از منافع تجاری و استراتژیکشان با ایران چشم پوشی کنندˈ. 
 
این حقایق غیرقابل انکار، اهمیت لزوم معامله با ایران را تائید می کند؛ معامله ای که توانمندی هسته ای ایران را خنثی سازد و محک بزند آیا امکان اعمال محدودیتهای بیشتر هم وجود دارد یا خیر. اینها همه در راستای منافع بنیادین امریکاست. 
 
موسوی زاده هم در این باب معتقد است: ˈآشتی با ایران، این مزیت را برای آمریکا دارد که به طور ملموس سیاست خارجی آینده خود را ضمن حفظ منافع، متوازن سازد و همزمان در داخل نیز ساختاری نو برای سیاستهایش تدوین نمایدˈ. 
 
وی می افزاید: ˈافرادی در خاورمیانه هستند که ترجیح می دهند منطقه همواره درگیر جنگهایی با انگیزه های قبیله ای و فرقه ای و انگیزه های عدیده پشت پرده باشد و آن را هدایت هم می کنند اما همین جنگهاست که مانع اصلی رشد و پویایی این جوامع به سمت جوامعی باز، منسجم و کثرت گرا شده استˈ. 
 
وی می افزاید: ˈاین جنگها، مشکل خود منطقه است و این جنگ، نمی تواند جنگ آمریکا باشد و ربطی هم ندارد که آمریکا در داخل و خارج چگونه استˈ.
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 
 
فرافکنی شبکه تلویزیونی رووداو:

 

شبکه تلویزیونی رووداو که از طریق نخست وزیر اقلیم کردستان عراق حمایت می شود در خبری غیر واقعی اعلام داشت : چهارشنبه سوری در ایران ممنوع اعلام گشته است .

گروه بین الملل، شبکه تلویزیونی رووداو که از طریق نخست وزیر اقلیم کردستان عراق حمایت می شود در خبری غیر واقعی اعلام داشت : چهارشنبه سوری در ایران ممنوع اعلام گشته است.

به گزارش سپیدارخبر،
شبکه تلویزیونی رووداو که از طریق نخست وزیر اقلیم کردستان عراق حمایت می شود در خبری غیر واقعی اعلام داشت : چهارشنبه سوری در ایران ممنوع اعلام گشته است .
 
چهارشنبه سوری در ایران ممنوع استاین در حالی است که ديروز رییس پلیس پیشگیری ناجا به موضوع چهارشنبه سوري اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه هر ساله برنامه‌های خوبی در این زمینه با همکاری رسانه‌های گروهی و بویژه صدا و سیما داشته‌ایم و توانسته‌ایم در مقایسه با سالهای گذشته هیجانات منفی و مخرب گذشته این مراسم را کاهش دهیم.
 
سردار مهری افزود: در سال جاری نیز همانند هر سال نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده و معابر اصلی را مسدود کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد. 
وی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته تا سال گذشته توانسته‌ایم درصد زیادی از این آسیب‌ها را کم کرده و از آسیب کودکان و نوجوانان که قشر آسیب‌پذیر  بودند 
پیشگیری کنیم.

برجسته سازی این خبر در شبکه تلویزیونی رووداو با هداف برجسته کردن مخالفت جمهوری اسلامی ایران با یک جشن ملی صورت می گیرد که در میان کردم کرد زبان ایران و جهان جایگاه ویژه ای دارد.
 
شایان ذکر است که مقامات انتظامی در کشور در دو روز گذشته به کرات برای پیشگیری از حوادث ناخوشایند در این روز اعلام آمادگی کرده و تاکید کردند که مردم مراقب حوادث دلخراش باشند.
 
به نظر می رسد این شبکه مراقبت از مردم را در این روز به معنای ممنوعیت این جشن ملی به حساب آورده است 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب: چهارشنبه سوری ,در ایران ممنوع است , چهارشنبه سوری ,ایران , کردستان,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
«کودکان بی‌سرپرست»، قربانیان نادیده گرفته شده 4 سال جنگ در سوریه

 

خبرگزاری فارس: «کودکان بی‌سرپرست»، قربانیان نادیده گرفته شده 4 سال جنگ در سوریه
  •  

به گزارش سپیدارخبر، آنچه از تحولات میدانی و عملیات‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه و دفاع مردمی این کشور در رسانه‌ها منتشر می‌شود، تنها یک بعد از بحران سوریه و جنگی است که حدود 4 سال است، این کشور را درگیر خود کرده است.

تخریب و نابودی شهرها و منازل، قتل‌ها و کشتارها، بازماندگان این فجایع، پناهجویان و آوارگان و مهم‌تر از همه «کودکان» از دیگر ابعاد این جنگ و بحران است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

جدیدترین گزارش سازمان یونیسف که در پایگاه خبری «سلاب نیوز» منتشر شده تاکید می‌کند که بیش از 52 درصد از پناهجویان سوری در لبنان را کودکان تشکیل می‌دهند و در میان آنها تا پایان سال 2014 میلادی، حدود 5 هزار کودک مشاهده می‌شود که والدین خود را از دست داده و نزد اعضای دیگر خانواده یا بستگان و آشنایان زندگی می‌کنند.

این گزارش با اشاره به اینکه این کودکان در شرایط روحی و اجتماعی سختی قرار دارند و حقوق آنها بشدت نقض می‌شود، تاکید می‌کند که چنین پدیده‌ای امری شایع در تمام جنگ‌های رخ داده در طول تاریخ است و چنین کودکانی تنها خانه و کاشانه و مدرسه و کلاس درس خود را از دست نمی‌دهند، بلکه خانواده و آغوش گرم و پر محبت والدینشان را از دست می‌دهند، چراکه میزان توجه افرادی که از آنها نگهداری می‌کنند، بسیار کمتر از والدین آنهاست.

گزارش یونیسف به «حسین»، کودک 4 ساله سوری اشاره می‌کند که والدین خود را طی گلوله باران شهر حلب توسط گروه‌های مسلح از دست داد و خود نیز زخمی شد.

«حسین» اکنون نزد عمه‌اش زندگی می‌کند که دارای 5 فرزند است و پس از آنکه تروریست‌ها عرصه را بر وی و دیگر حلبی‌ها تنگ کردند، آواره لبنان شد و درحال حاضر در یک اتاق که در آن کمترین امکانات معیشتی فراهم نیست، زندگی می‌کند.

عمه‌اش تعریف می‌کند که «حسین» چگونه والدینش را از دست داد و اکنون او را «مامان» صدا می‌کند و اینکه با وجود 5 فرزند با چه مشکلاتی در نگهداری «حسین» مواجه است.

«روان» دختر نوجوان 14 ساله سوری از دیگر نمونه‌های اشاره شده در گزارش یونیسف است که بیش از یک سال است، نمی‌تواند، فراموش کند، چگونه تک‌تیراندازان وابسته به گروه‌های تروریستی والدینش را در خودرویی که توسط آن درحال فرار به لبنان از چنگ تروریست‌ها بودند، به قتل رساندند.

پس از گذشت یک سال از آن جنایت «روان» همچنان شب‌ها از خواب بیدار می‌شود و از یادآوری صحنه کشته شدن والدینش جیغ می‌کشد و بشدت از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برد.

وی به همراه 3 خواهرش نزد خاله‌اش زندگی می‌کند. خاله روان با بیان اینکه کوچکترین فرزند خواهرش تنها 4 سال دارد، تعریق می‌کند که از دست دادن پدر و مادر آن هم مقابل دیدگان تلخ‌ترین و دردناک‌ترین حادثه‌ای است که یک انسان می‌تواند با آن مواجه شود.

«یزن»، کودک 3 ساله سوری که والدین خود را در یکی از انفجارهای تروریستی شهر حمص از دست داد، هم اکنون نزد پدر بزرگ و مادر بزرگش زندگی می‌کند و از نارسایی کلیوی رنج می‌برد، در حالی‌که پدر بزرگ و مادر بزرگش توان تامین هزینه مداوای وی را ندارند.

اما این تنها مشکل پدر بزرگ و مادر بزرگ یزن نیست، بلکه آنها به دلیل کهولت سن بشدت از این موضوع نگرانند که در صورت مرگ نوه‌اشان با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد.

در لبنان پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های بی‌شماری را می‌توان در میان پناهجویان سوری یافت که نوه‌های خود را به دلیل از دست دادن والدینشان سرپرستی می‌کنند و در حالی‌که خود نیازمند مراقبت هستند، مراقبت و نگهداری از نوه‌هایشان را برعهده می‌گیرند.

بسیاری از آنها بدلیل اوضاع بد معیشتی و ناتوانی در تامین نیازهای نوه‌هایشان به کاری پست مانند کار در منازل روی می‌آورند.

 سن برخی از این کودکان حتی به یک سال هم نمی‌رسد و معنی از دست دادن والدین را درک نمی‌کنند. «معتصم» از جمله این کودکان است که والدین خود را در حالی‌که تنها بیش از یک ماه نداشت، در حلب از دست داد و هم اکنون عمه‌اش از وی نگهداری می‌کند.

عمه معتصم درحالی که اشک در چشمانش حلقه زده تاکید می‌کند که تروریست‌ها چگونه برادرزاده‌اش را حتی از شیر مادرش نیز محروم کردند.

حسین، روان، یزن و معتصم نمونه‌‌ای از هزاران کودک آواره سوری هستند که والدین خود را بخاطر بحرانی که دیگران بر کشورشان تحمیل کردند، از دست دادند و درحالی با سرنوشتی معلوم بزرگ می‌شوند که از کودکی خود تنها خاطره مرگ و خون را به همراه دارند.

این کودکان محبت والدین، آغوش پر مهر آنها، خانه‌های گرم و آینده روشن را نمی‌شناسند و بسیاری از آنها چه بسا در دوره نوجوانی به راه‌های پر خطر کشیده شوند و اینها همه نتایج طمع و چشم داشت‌های کشورهای دیگر در کشورشان است.

انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


از سوی رئیس پلیس تهران بزرگ
 

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به طرح‌های پلیس در ایام نوروز گفت: افزایش گشت‌ها و استقرار نیرو در تمام محلات تهران برای ایجاد امنیت در تهران بزرگ انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: برنامه پلیس برای ایجاد امنیت کامل در ایام نوروز تشریح شد
  •  

به گزارش خبرنگار انتظامی سپیدارخبر، سردار حسین ساجدی‌نیا با حضور در جمع خبرنگاران از برنامه‌های نیروی انتظامی تهران بزرگ در ایام نوروز خبر داد و گفت: برای ایام نوروز پلیس کاملا آماده است و برنامه‌ریزی کافی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: گشت‌های نیروی انتظامی را زیاد کردیم و همچنین در تمام محلات نیرو مستقر کرده‌ایم و شهروندان می‌توانند با خاطری آسوده به سفر بروند.

رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین با هماهنگی‌هایی که با دادستانی انجام داده‌ایم قرار شد سارقین و دستگیرشدگان اخیر در ایام نوروز از زندان آزاد نشوند تا امنیت جامعه به مخاطره نیفتد.

وی در خاتمه اظهار داشت: نیروی انتظامی تهران بزرگ طرح‌های مختلفی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری سارقان دارد و تمام کسانی که ما دستگیر می‌کنیم با عدله و مدارک است.

انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:برنامه پلیس, برای ایجاد امنیت ,کامل در ایام نوروز, تشریح شد,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

لیگ قهرمانان آسیا
 

سرمربی دانمارکی لخویا قطر درباره سوالی پیرامون پیروزی احتمالی لخویا مقابل پرسپولیس واکنش جالبی نشان داد.

خبرگزاری فارس: واکنش جالب لادروپ به برد احتمالی لخویا مقابل پرسپولیس+فیلم
  •  

به گزارش سپیدارخبر، نشست خبری دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و لخویا امروز در چارچوب پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا در سازمان لیگ برگزار شد و مایکل لادروپ در ابتدا پاسخگوی خبرنگاران شد.

سرمربی دانمارکی تیم فوتبال لخویا در واکنش به سوالی پیرامون پیروزی احتمالی لخویا مقابل پرسپولیس با توجه به نتایج نه چندان خوبی که سرخ پوشان در لیگ ایران کسب کرده اند، واکنش جالبی نشان داد.

برای مشاهده فیلم کلیک کنید
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:واکنش جالب, لادروپ به برد احتمالی ,لخویا مقابل, پرسپولیس+فیلم,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

بنابراین اگر کاهش 26 درصدی تورم یک سال اخیر در کشورمان را که پیش از این در سال های 1375 و 1374 نیز سابقه داشته معجزه بنامیم، کاهش چند 100 درصدی تورم در برخی کشورهای جهان را چه باید نامید.

گروه اقتصادی سپیدارخبر- از مشرق.رئیس دولت یازدهم روز یکشنبه 3 اسفندماه گفت: خوشبختانه تورم بالای ۴۰ درصد امروز به کمتر از ۱۶ درصد رسیده و این کار از لحاظ اقتصادی همانطور که صاحبنظران داخلی و خارجی برای من نوشته‌اند، شبیه معجزه است.

روحانی پیش از این 21 مهرماه هم در گفتگوی زنده تلویزیونی کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم را اینطور توصیف کرده بود: در تیرماه سال گذشته تورم نقطه به نقطه‌ 44 تا 45 درصد بوده است.

شهریور امسال تورم نقطه به نقطه 4/ 14 درصد شده است یعنی 31 درصد تورم نقطه به نقطه را کاهش دادیم که این مسئله در تاریخ اقتصاد ایران بی سابقه است که دولتی در حدود یک سال 31 درصد تورم را کاهش دهد.

درباره هر دو اظهارنظر حسن روحانی یعنی بی سابقه بودن کاهش 31 درصدی تورم در تاریخ اقتصاد ایران و معجزه بودن کاهش 26 درصدی تورم، موارد نقض آشکاری وجود دارد.

* سابقه کاهش 31 درصدی تورم نقطه به نقطه

حسن روحانی کاهش 31 درصدی تورم نقطه به نقطه در فاصله 14 ماهه تیرماه 1392 تا شهریور 1393 را در تاریخ اقتصاد ایران بی سابقه خوانده است. این در حالی است که پیش از این در دولت رفسنجانی در مدت زمانی کمتر از 14 ماه، تورم نقطه به نقطه بیش از 31 درصد کاهش یافته بود.

بر اساس آمار بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت سال 1374 به 58 درصد رسیده بود که یک سال بعد یعنی در اردیبهشت سال 1375 به 26 درصد کاهش یافت.

بنابراین در آن مقطع تورم نقطه به نقطه نزدیک به 32 درصد نزول پیدا کرد. همچنین تورم نقطه به نقطه در فاصله 13 ماهه از اردیبهشت سال 1374 تا خرداد 1375 بیش از 33 درصد کاهش نشان می دهد.

بنابراین بر خلاف اظهارنظر رئیس دولت یازدهم، کاهش 31 درصدی تورم نقطه به نقطه، در اقتصاد ایران بی سابقه نیست.

* سابقه کاهش تورم در کشورهای جهان

اظهارات حسن روحانی مبنی بر این که پس از کاهش تورم از 40 درصد به 16 درصد، صاحبنظران داخلی و خارجی برای او نوشته اند که چنین کاهشی شبیه معجزه است، نیز اغراق آمیز به نظر می رسد. شاید هم این دست از صاحبنظرانی که برای رئیس دولت یازدهم نامه نوشته اند، رکوردهای بزرگ کاهش تورم در سایر کشورهای جهان را فراموش کرده اند.

بر اساس آمار صندوق بین المللی پول، طی دو سه دهه اخیر، بسیاری از کشورهای جهان توانسته اند تورم های سه چهار رقمی خود را تک رقمی کنند. در برخی از این کشورها رقم کاهش تورم تا چند 100 درصد هم بوده که کاهش 26 درصدی تورم ایران در یک سال اخیر در مقابل آنها عددی به حساب نمی آید.

بنابراین اگر کاهش 26 درصدی تورم یک سال اخیر در کشورمان را که پیش از این در سال های 1375 و 1374 نیز سابقه داشته معجزه بنامیم، کاهش چند 100 درصدی تورم در برخی کشورهای جهان را چه باید نامید.

به نظر می رسد تیم اقتصادی پرشمار و مشاوران رئیس دولت یازدهم باید اطلاعات دقیق و درستی درباره سابقه نرخ تورم در کشورمان و سایر کشورهای جهان در اختیار روحانی بگذارند تا اینگونه توصیفات اغراق آمیز، تکرار نشود.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب: آیا کاهش تورم, در یک سال اخیر،, بی‌سابقه و شبیه معجزه, است؟,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 
 
نیروهای امنیتی عراق
سپیدار خبر، نیروهای امنیتی عراق
العالم ـ رییس شورای استان الانبار عراق امروز یکشنبه از کشته شدن 30 نفر از عناصر داعش در روستای القصر در منطقه البغدادی خبر داد.

به گزارش سپیدار خبر، صباح کرحوت در گفتگو با السومریه نیوز تاکید کرد که سازمان تروریستی داعش یک مجتمع مسکونی در غرب منطقه را با خمپاره بمباران کرد.

وی افزود: نیروهای امنیتی در روستای القصر از توابع منطقه البغدادی واقع در 90 کیلومتری غرب الرمادی به طور گسترده ای در حال پیشروی است؛ این نیروها موفق شدند 30 تن از عناصر داعش در این شهر را به هلاکت برسانند.

کرحوت خاطرنشان کرد که سازمان تروریستی داعش یک مجتمع مسکونی در غرب منطقه را با هفت خمپاره بمباران کرد اما این بمباران هیچ خسارت جانی و یا مادی بر جای نگذاشت.

عبدالجبار العبیدی عضو شورای منطقه البغدادی نیز امروز یکشنبه خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی آزادسازی شهر القصر در منطقه را آغاز کردند و در حال نزدیک شدن به مرکز البغدادی هستند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب: سپیدار خبر، هلاکت 30 داعشی, در منطقه البغدادی,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 68 صفحه بعد