بهمن نامور مطلق معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور:


معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور: خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی ندارد و داشتن دو یا چند دانشمند هر چند پدر علم نوین باشند خیلی کم است.

به گزارش خبرنگار سپیدار خبر از نسل آگاه ،محمد رضامجیدی نماینده سابق جمهوری اسلامی در یونسکو در دیدار هنرمندان استان با معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ویلاسازی های انجام شده در روستای خراشاد باعث کم رنگ شدن در تولید صنایع دستی و غیره شده است.
 

حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز با اشاره بر نبود مکان مناسب برای ایجاد فرهنگ سرا در شهرستان بیان کرد: با وجود اینکه شهر بیرجند فقط دارای یک فرهنگ سرا است و همان نیز در مکانی دور از دسترس واقع شده که برای هنرمندان سخت است.

 

در ادامه بهمن نامور مطلق معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ملتی که قدرت ساختن متن را نداشته باشد، قطعا نخواهد توانست هویت خود را حفظ کند.

 

معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن اینکه فعالیت های هنری و کارهی ادبی نمونه هایی از متن سازی است افزود: هر چه ما در ساختن متن موفقتر باشیم بلند قامت تر خواهیم بود و اگر کاستی کنیم کوتاه تر خواهیم بود.

 

بهمن نامور مطلق با توجه به اینکه خراسان جنوبی در متن سازی وضعیت خوبی ندارد خاطرنشان کرد:برای پی بردن به وضع و حال استان باید هنرهای آن را سنجید و مورد ارزشیابی قرار داد.

 

وی افزود: با مقایسه با سایر استان ها وضعیت متن سازی در این استان دارای ضعف و نتیجه بازدهی کمی است.

 

معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با توجه به اینکه هنر شاخصی است تا وضعیت فرهنگی یک جامعه شناخته شود خاطرنشان کرد: این استان وضعیت مطلوبی ندارد و داشتن دو یا چند دانشمند هر چند پدر علم نوین باشند خیلی کم است.

 

وی ضمن اینکه هنرمندی که وابسته به دولت باشد یک کارمند حساب خواهد شد ابراز داشت: هنرمند باید خود باور داشته باشد و دولت نیز نیازمند او باشد تا بتواند نقد و صدا داشته باشد.

 

معاون هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره بر اینکه هنر برای یک جامعه ضروری است بیان کرد:  کشوری که هنر در آن نباشد باعث نفوذ تروریسم می شود هویت جامعه نیز مورد خطشه قرار می گیرد و هنر مهمترین بخش فرهنگی است و آینده روشن و درخشانی را به دنبال دارد. 

 



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :