پس از آن که کوبانی از شر نیروهای تکفیری جنایتکار داعش که با ایستادگی مردم این شهر همراه بود خلاص شد اکنون نیروهای نظامی ترکیه جرأت پیدا کردند تا بتوانند وارد خاک سوریه شوند و از کوبانی هم عبور کنند.

 
 

به گزارش سپیدار خبر،از جام جم آنلاین شهر عین العرب(کوبانی) که در منطقه کردستان سوریه و هم مرز با ترکیه است، ماه های جنگ سختی را برای ماندن پشت سر گذاشت اما سرانجام این مردم کوبانی بودند که بدون کمک دولت و نیروهای نظامی ترکیه بر نیروهای داعش پیروز شدند و آنها را از شهر خود بیرون راندند.

اما ارتش ترکیه که از همان زمانی که نیروهای داعش برای تسخیر عین العرب خیز برداشته بودند آرایش نظامی در مرز خود را سوریه گرفته بودند هیچگاه کمکی به مردم این شهر نکردند و آنها را تنها گذاشتند.

و اکنون پس از آن که مردم پیروز این نبرد نابرابر مقابل نیروهای جنایتکار داعش بودند جرأت پیدا کرده و برای این که از آرامگاه بنیانگذار امپراتوری عثمانی حفاظت کنند وارد خارک سوریه شده و در این منطقه مستقر شدند.

بنا به گزارش ها، نیروهای نظامی ترکیه با عبور از شهر کوبانی وارد خاک سوریه شده اند تا از آرامگاه بنیانگذار امپراتوری عثمانی در این منطقه حفاظت کنند.

آرامگاه سلیمان شاه که از او به عنوان بنیانگذار سلسله عثمانی یاد می شود در محلی تاریخی قرار دارد که بخشی از خاک ترکیه و محصور در اراضی سوریه است.

خبرگزاری ها در این زمینه گزارش دادند کاروانی از نیروهای نظامی ترکیه شامل چندین عراده تانک و نفربرهای زرهی برای حفاظت از سلیمان شاه از شهر کوبانی در خاک سوریه عبور کرده تا به این آرامگاه برسند.

آرامگاه بنیانگذار امپراتوری عثمانی قطعه ای از خاک ترکیه در سوریه است و ترکیه پس از این که داعش از نیروهای مردمی کرد شکست خورد برای حفاظت از آن وارد خاک سوریه شد.

منابع خبری گفته اند که ورود نیروهای نظامی ترکیه با هماهنگی پیشمرگ های کرد انجام شده است.

هنوز روشن نیست که ورود نیروهای مجهز نظامی ترکیه به خاک سوریه آیا تنها برای حفاظت از آرامگاه بنیانگذار امپراتوری عثمانی است یا هدف دیگری هم دارد؟

 


m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :